Содержание
- Уроки православия: богородичен. Что это? Нужен ли он?
- Сокращенные обозначения молитв, принятые в молитвословах
- Иоакимо — Анновский храм Можайска
- Богородичен текст молитвы
- Порядок чтения Канонов
- Православная молитва Богородичен для верующего
- ЧТО ОЗНАЧАЕТ БОГОРОДИЧЕН В МОЛИТВОСЛОВЕ?
- Зачем нужен кожаный молитвослов верующему человеку?
- Канон покаянный ко Пресвятой Богородице
Уроки православия: богородичен. Что это? Нужен ли он?
В православии особо почитается Дева Мария. Считается, что своими чудесными молитвами к Господу Пресвятая Богородица спасет всех живущих на Земле христиан.
Ее образ запечатлен во множествах икон. На многих из них святая изображена с младенцем Иисусом на руках. Одно только чудо непорочного зачатия девушки уже заставляет уверовать в великую силу Божьего промысла. Житие Марии является примером кротости, смирения для каждого из нас.
Помощь Богородицы
Многие православные отмечают чудодейственную силу Божией Матери. Она спасает и оберегает верующих.
- Дева Мария является покровительницей всех матерей.
- Она способна излечить различные недуги, в том числе бесплодие.
- Принято считать, что образ Богоматери спасает верующих от междоусобиц и войн.
- Дева Мария способствует разрешению в родах, учению, воспитанию детей.
Наверное, нет ситуации, когда пресвятая Богородица не помогла бы правосланым христианам.
Обращение к Деве Марии – богородичен. Что это?
Как помогает верующим святая? В молитвослове есть специальный раздел обращений к Деве. Он носит название “богородичен”. Представляет собой собрание всех молитв ко пресвятой Божией Матери. Они применяются для разрешения проблем в любых жизненных ситуациях, начиная с беременности и родов и заканчивая поминовением усопших.
Итак, почему молитвенное обращение к Деве Марие называется богородичен? Что это?
Богородичен входит в обязательный состав чтения литургии (утренней службы). Особенно почитается обращение к Пресвятой Деве во время великих православных праздников. Считается, что своими молитвами Богоматерь оберегает все христианские храмы и соборы и несет благодать верующим.
Святые отцы отметили, что молитвы, обращенные именно к Деве Марии, имеют особую силу. Поэтому было принято решение обобщить их названием богородичен для указания их великого статуса. В настоящее время значение слова несколько видоизменилось. Многие служители храмов данным определением называют просто обращение к Пресвятой Деве.
Как читать богородичен
Основная молитва Деве Марии – «Пресвятая Богородица, спаси нас». Ее принято читать во всех жизненных ситуациях. Дает спасение в случае опасности и покровительство в удаче эта молитва.
Богородичен читается во время литургии после «Отче наш». Ее текст повторяется единовременно в количестве 33 раз. Затем основное обращение к Богородице производится в начале каждой части службы.
Особую силу имеет молитва перед совершением таинства причастия. Считается, что именно в этот период на христианина налагается благодать Божия. Что такое богородичен перед причастием? Обращение к Деве Марии перед святым таинством позволяет открыть душу верующего Богу и отпустить все его грехи.
Сила молитвы
Жизнеописание святой считается примером для всех православных. Еще при жизни Богородицы молитвенное обращение к ней спасало верующих от невзгод и неурядиц. В период после своей смерти и по сей день великая Дева Мария не перестает покровительствовать христианам.
Практически каждый верующий отмечает ее помощь в самых трудных ситуациях.
Свою любовь к православным пречистая Дева не раз показывала в виде мироточения икон, чудесного исцеления от пояса Богородицы, проявления благодати во время празднования Рождества, Успения и входа во храм.
Поможет ли богородичен
Многие скептики утверждают, что молитвенное обращение к святой – не что иное, как просто программирование своих мыслей и поступков на определенные действия. Результат их будет не помощью от Божией Матери, а логичный итог их работы. Однако святые отцы отмечают, что подобное суждение является настолько поверхностным, что даже не принимается в счет. Помощь христианам при молитве к пресвятой Деве Марии оказывается на протяжении уже более 2000 лет. Подобная продолжительность чудесных явлений и миллионы благодарных христиан являются лучшим доказательством силы и влияния молитвы.
Читаем богородичен в домашних условиях
Православному христианину не обязательно постоянно посещать службы в храме. Можно совершать домашние молитвы. Обычно они производятся утром после пробуждения и перед отходом ко сну.
Домашний богородичен – что это? У каждого православного в месте проживания должен быть оборудован специальный угол для обращения к Богу. Центральное место его занимают иконы (Спасителя, пресвятой Девы Марии и святых отцов).
Здесь можно обращаться с молитвой к Господу. В этом же углу читают богородичен. Символом веры также может служить горящая свеча или лампада, установленные рядом с иконами.Обращаться в молитве к Деве Марии принято за себя и своих близких, также за уже усопших православных христиан.
И все-таки богородичен – что это? Это молитва, которая может помочь и оказать любую помощь просящим. Обращение к святой Деве Марии через богородичен – один из лучших способов очищения христианской души.
Сокращенные обозначения молитв, принятые в молитвословах
В молитвословах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов. Однако начинающего молитвенника порой могут сбить с толку еще не знакомые ему сокращения. Поэтому мы приводим список наиболее употребительных сокращенных обозначений, которые могут встретиться в молитвословах.
Только в случае, когда указаны в Псалтири после каждой из трех частей кафизмы
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
Пресвятая Богородице, Спаси нас
Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Русская Православная Церковь Ильинское благочиние г. Москвы
142191, г. Москва, г. Троицк, ул. Богородская, д.12. тел.: 8 (916) 655-74-76
Иоакимо — Анновский храм Можайска
Официальный приходской сайт
Сокращенные обозначения молитв, принятые в молитвословах
В молитвословах и богослужебных книгах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов. Однако начинающего молитвенника порой могут сбить с толку еще не знакомые ему сокращения. Поэтому мы приводим для наших читателей список наиболее употребительных сокращенных обозначений, которые могут встретиться в молитвословах.
В богослужебных книгах сокращений подобного рода гораздо больше: они рассчитаны на твердое знание читающим весьма широкого круга молитв и песнопений. В церковнославянской традиции показателем такого сокращения служит двоеточие (:) — оно выполняет здесь роль, подобную роли многоточия (…) в современной русской письменности.
«Слава, и ныне: (либо: «Слава: И ныне:») — Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
«Слава:» — Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
«и ныне:» — И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
В н и м а н и е! В Псалтири каждая из кафизм — двадцати частей, на которые разделена Псалтирь для чтения — делится на три части, после каждой из которых обычно написано: «Слава:» (эти части поэтому и называются «Славами»). В этом (и только этом) случае обозначение «Слава:» заменяет следующие молитвословия:
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.(Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
«Трисвятое по Отче наш» или «Трисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш…» — читаются последовательно молитвы:
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Сокращение «Приидите, поклонимся… » следует читать:
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу.(Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
Вместо Богородичен обычно говорим: Пресвятая Богородице, спаси нас, а вместо Троичен: Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе, или Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Богородичен текст молитвы
Доброе время суток Всем! Будем рады видеть Вас на нашем видеоканале в ютубе Видеоканал . Подписывайтесь на канал, смотрите видео.
Неопытные христиане, приобретя молитослов и взглянув на него могут увидеть большое количество различных сокращений. Причем далеко не в каждом молитвослове можно встретить разъяснения, и дабы разобраться в них приходится обращаться за помощью к знакомым, которые в этом деле более опытны или же священнослужителю. Среди разных сокращений довольно часто можно увидеть слово Богородичен. А вот разобраться в том, что именно означает Богородичен текст молитвы в канонах, и как он расшифровывается — поможет наша статья.
Что это такое в молитвослове
Такое понятие, как Богородичен — представляет собой обращение к Пречистой Деве, подразумевающее собой канон, стих или же православное молитвословие. Как правило, самые лучшие стихиры и молебни входят в число ежедневных богослужений и являются неотъемлемой частью священнодействия, ибо они могут подразделяться на:
- седмичные;
- праздничные;
- а также обращения в память об известных святцах.
Верующие христиане очень почитают Небесную Царицу, ибо именно она произвела на свет Иисуса, Спасителя нашего, который в себе нес божественное и при этом был подобен обычному человеку. И именно это позволило людям отыскать путь к спасению, дав тем самым возможность по мере их причастности преобразиться в Всевышнего. И достижимым это стало только благодаря Пречистой Деве, т.к. еще задолго до воплощения, ею был свершен подвиг повиновения воли Господней. Воплощение Божьего сына и дарование спасения христианскому народу стало возможным именно благодаря этому поступку.
Помимо этого, Богоматерь и Богородичные молитвенные правила особенно почитаются также и за то, что она передает Вседержителю все прошения о вспоможении православных, которые сами стесняются лично обратиться к Нему.
Расшифровывается же Троичен и Богородичен текст молитвы следующим образом:
- вместо первого определения необходимо произносить Пресвятая Троица, Господь наш, слава Тебе, или же Слава Отцу, Сыну и Духу Святому;
- заместо второго определения, указанного в молитвослове нужно проговаривать Пресвятая Богоматерь, спаси нас.
Если же пред этими сокращениями указано Слава: или И Ныне, то вместо Слава следует проговаривать Слава Отцу, Сыну и Духу Святому и только затем троичен и богородичное молитвословие, а заместо слова И Ныне – И Ныне и Присно и во веки веков. Аминь, а после прочесть то, что описано ниже.
Большая Богородичная молитва, текст епископа Фомы:
Богородице Дево, радуйся, благодатная Марие, яко зачала еси плотию Сына Божия. Радуйся, яко Его во чреве Твоем носила еси. Радуйся, яко Его родила еси. Радуйся, яко сосцы питала еси. Радуйся, яко Ему волсви покланялися. Радуйся, яко Христа в церкви по триех днех обрела еси. Радуйся, яко Христос воскресе из мертвых и взыде на небеса. Радуйся, яко Ты сама на небо взята еси. Радуйся, яко Ты девством Ангелов и славою Святых превосходиши. Радуйся, яко Ты на земли мир твориши. Радуйся, яко Тебе жители небеснии вси послушны суть. Радуйся, яко Ты еже хощеши, у Сына Твоего, Христа Бога нашего, испросити можеши. Радуйся, яко сподобилася еси быти близь Пресвятыя Троицы. Радуйся, яко Ты Мати людей озлобленных, иже к Тебе прибегают. Радуйся, яко Твоя радость во век не скончается. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою О, Пресвятая Госпоже Владычице, Дево Богородице! приими недостойную молитву нашу, и сохрани нас от наглыя смерти, и даруй нам прежде конца покаяние.
Смотрите еще видео с молитвой Пречистой Деве:
Советуем ознакомиться богородичен молитва в каноне с несколькими вариантами на русском языке, с полным описанием и картинками.
Порядок чтения Канонов
Общее начало всех канонов:
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, сокровище благих и жизни подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясными поклонами.)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имени Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне.
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси, и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас, аминь.
Господи, помилуй. (12 раз.) Слава, и ныне.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон.)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон.)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон.)
Псалом 142
Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей, и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой, посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния, поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой, не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящим в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах. Скажи мне, Господи, путь, в оньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой. Дух Твой благий наставит мя на землю праву. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя правдою Твоею, изведеши от печали душу мою и милостию Твоею потребиши враги моя и погубиши вся стужающия души моей, яко аз раб Твой есмь.
Слава, и ныне. Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже. (Трижды.) Господи, помилуй (12 раз). Слава, и ныне.
Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.
Стих 1: Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость Его.
Припев: Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.
Стих 2: Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им.
Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.
Стих 3: Не умру, но жив буду и повем дела Господня.
Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.
Стих 4: Камень, Егоже небрегоша зиждущии, Сей бысть во главу угла, от Господа бысть Сей и есть дивен во очесех наших.
Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.
Затем дважды читаем тропарь святой.
Слава, и ныне, Богородичен по гласу тропаря (см. Приложение) (Примечание: Богородичен берется того же гласа, что и предшествующий ему тропарь.).
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониях зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Общее окончание всех канонов:
Владычице, приими молитву раб Своих и избави нас от всякия нужды и печали, Ты еси, Богородице, оружие наше и стена, Ты еси заступница, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши нас от врагов наших. Возвеличим Тя вси, всенепорочную Матерь Христа Бога, Юже осени Дух Пресвятый. (Поклон.)
Трисвятое. Пресвятая Троице. Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне. Отче наш.
Затем читаем тропарь, Слава, кондак, и ныне, Богородичен.
Господи, помилуй (40 раз).
И, по желанию, одну или несколько молитв. Если нет отдельной молитвы, то можно читать молитву общую святой (см. Приложение 2).
Если молитвы опускаем, то: Слава и ныне.
Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. (Поклон.)
Слава, и ныне (поклон). Господи, помилуй (трижды). Господи, благослови. (Поклон.)
Господи Иисусе Христе Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, святыя мученицы (или святых мучениц, или преподобныя, или праведныя), имярек и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.
Господи, помилуй (трижды).
По желанию трижды читаем тропарь о здравии:
Милостиве Господи, спаси и помилуй раб Твоих, имена их (поклон). Избави их от всякия скорби, гнева и нужды (поклон), от всякия болезни душевныя и телесныя (поклон). Прости им всякое согрешение, вольное и невольное (поклон), и душам нашим полезная сотвори (поклон).
Величание общее святой
Величаем тя, святая, имярек, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.
Величание преподобной
Ублажаем тя, преподобная мати, имярек, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.
Величание общее мученице
Величаем тя, святая мученице, имярек, и чтим святыя страдания твоя, яже за Христа претерпела еси.
Богородичны
Глас 1: Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся, со гласом воплощашеся всех Владыка, в Тебе, святем кивоте, якоже рече праведный Давид: явилася еси ширшая небес, поносивши Зиждителя Твоего. Слава Всельшемуся в Тя, слава Прошедшему из Тебе, слава Свободившему нас рождеством Твоим.
Глас 2: Вся паче смысла, вся преславная Твоя, Богородице, таинства, чистоте запечатанной, и девству храниму, Мати позналася еси неложна, Бога рождши истиннаго, Того моли спастися душам нашим.
Глас 3: Тя ходатайствовавшую спасение рода нашего, воспеваем Богородице Дево, плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой и Бог наш, Крестом восприим страсть, избави нас от тли, яко человеколюбец.
Глас 4: Еже от века утаенное и Ангелом несведомое таинство, Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.
Глас 5: Радуйся, двере Господня непроходимая; радуйся стено, и покрове притекающих к Тебе; радуйся, необуреваемое пристанище, и неискусобрачная, рождшая плотию Творца Твоего и Бога. Молящи не оскудевай о воспевающих, и кланяющихся рождеству Твоему.
Глас 6: Благословенную нарекий Твою Матерь, пришел еси на страсть вольным хотением, возсияв на Кресте, взыскати хотя Адама, глаголя Ангелом: срадуйтеся Мне, яко обретеся погибшая драхма. Вся мудре устроивый Боже наш, слава Тебе.
Глас 7: Яко нашего воскресения сокровище, на Тя надеющияся, Всепетая, от рова и глубины прегрешений возведи, Ты бо повинныя греху спасла еси, рождшая спасение наше, яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева, и по рождестве паки пребываеши Дева.
Глас 8: Иже нас ради рождейся от Девы, и распятие претерпев Благий, испровергий смертию смерть, и воскресение явлей яко Бог, не презри яже создал еси рукою Твоею, яви человеколюбие Твое, Милостиве, приими рождшую Тя Богородицу молящуюся за ны, и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.
Молитва общая святой
О святая, имярек. Подвигом добрым подвизавшися на земли, восприяла еси на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоящи Престолу Божию, приими моления наша и ко всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Примечание: Если хотим прочесть акафист святой, то его следует читать по 6-й песне канона, вместо кондака и икоса. В этом случае кондак и икос вычитываются по 3-й песне, перед седальнами или перед иным кондаком, если таковой имеется. После акафиста продолжаем читать канон – 7-ю песнь и далее.
Припевы к тропарям канонов на утрене
Богослужебный Устав предполагает, что пение канона на утрене в течение всего года (за исключением Страстной и Светлой седмиц) сопровождается песнями Священного Писания. Существует три редакции библейских песней (помещаются в Ирмологии): праздничная («Поем Господеви. «), будничная («Господеви поем. «) и великопостная. Однако в обиходе Русской православной церкви утвердилась практика петь канон с библейскими песнями только в дни св. Четыредесятницы, в прочие же периоды года использовать так называемые «молебные припевы».
Пение канона со стихами библейских песней во все дни года, в какие это предписывается Уставом, более соответствует содержанию и историческому развитию богослужения, но во многих храмах выполнение этих указаний Типикона зачастую является трудноисполнимым. Поэтому у совершителей богослужения возникает необходимость иметь под рукой собрание основных припевов для канонов утрени на весь год.
Припевы иногда приводятся в богослужебных книгах, но чаще являются результатом литургической практики, во многом завися от местных традиций. Существует общее правило произносить перед тропарем припев, отражающий содержание канона и связанный по смыслу с последующим тропарем.
Предлагаемый ниже список припевов, не претендуя на полноту, является попыткой предложить чтецам припевы для канонов. Кроме того, собрание припевов будет полезно священнослужителям при соверщении молебнов.
Припевы к канонам
- Господских праздников и каноны Постной и Цветной Триоди: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
- Пресвятой Троицы (и троичны других канонов): Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
- Воскресный: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему.
- Крестовоскресный: Слава, Господи, Кресту Твоему Честному и Воскресению.
- Богородичный (и богородичны других канонов): Пресвятая Богородице, спаси нас.
- Умилительные или покаянные каноны Октоиха, Великий канон прп. Андрея Критского: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.
- Честного Креста: Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.
- Архангелов, ангелов и всех Безплотных Сил: Святии Архангели и Ангели, молите Бога о нас.
- Св. Иоанна Предтечи: Святый великий Иоанне, Предтече Господень, моли Бога о нас .
- Апостолов: Святии апостоли, молите Бога о нас.
- Всех святых: Вси святии, молите Бога о нас.
- Заупокойный: Упокой, Господи, души усопших раб Твоих.
Припевы общие
- Пророку: Святый пророче Божий (имя рек), моли Бога о нас.
- Апостолу: Святый апостоле (имя рек), моли Бога о нас .
- Апостолу и Евангелисту: Святый апостоле и евангелисте (имя рек), моли Бога о нас.
- Апостолам: Святии апостоли, молите Бога о нас.
- Святителю: Святителю отче (имя рек), моли Бога о нас .
- Святителям: Святителие Христовы, молите Бога о нас.
- Преподобному: Преподобне отче (имя рек), моли Бога о нас.
- Двум преподобным: Преподобнии отцы (имя рек) и (имя рек), молите Бога о нас.
- Преподобным: Преподобнии отцы, молите Бога о нас.
- Св. первомученику Стефану: Святый первомучениче и архидиаконе Стефане, моли Бога о нас.
- Мученику: Святый мучениче (имя рек), моли Бога о нас.
- Великомученику: Святый великомучениче (имя рек), моли Бога о нас.
- Мученикам, мученицам: Святии мученицы, молите Бога о нас.
- Священномученику: Святый священномучениче (имя рек), моли Бога о нас .
- Священномученикам: Святии священномученицы, молите Бога о нас.
- Священноисповеднику: Святителю Христов иисповедниче (имя рек), моли Бога о нас.
- Священномученику и исповеднику: Священномучениче и исповедниче (имя рек), моли Бога о нас.
- Преподобномученику: Святый преподобномучениче (имя рек), моли Бога о нас .
- Преподобномученикам: Святии преподобномученицы, молите Бога о нас.
- Преподобноисповеднику: Преподобне отче, исповедниче (имя рек), моли Бога о нас .
- Мученикам и исповедникам: Святии мученицы и исповедницы, молите Бога о нас.
- Новомученику: Святый новомучениче (имя рек), моли Бога о нас.
- Новомученикам Российским: Святии новомученицы и исповедницы Российстии, молите Бога о нас.
- Святому благоверному князю: Святый благоверный княже (имя рек), моли Бога о нас .
- Благоверным князьям (двум): Святии благовернии князие (имя рек) и (имя рек), молите Бога о нас.
- Страстотерпцу князю: Святый страстотерпче княже (имя рек), моли Бога о нас.
- Страстотерпцам князьям (двум): Святии страстотерпцы князие (имя рек) и (имя рек), молите Бога о нас.
- Безсребренникам (двум): Святии чудотворцы и безсребренницы (имя рек) и (имя рек), молите Бога о нас.
- Праведному: Святый праведный (имя рек), моли Бога о нас.
- Блаженному и Христа ради юродивому: Святый праведный (имя рек), моли Бога о нас .
- Мученице: Святая мученице (имя рек), моли Бога о нас.
- Великомученице: Святая великомученице (имя рек), моли Бога о нас.
- Преподобной: Преподобная мати (имя рек), моли Бога о нас.
- Преподобным женам: Святыя преподобныя матери, молите Бога о нас .
- Преподобномученице: Святая преподобномученице (имя рек), моли Бога о нас.
- Праведной: Святая праведная мати (имя рек), моли Бога о нас.
- Блаженной: Святая праведная мати (имя рек), моли Бога о нас .
Особые припевы
- Архангелу Михаилу: Святый Архистратиже Михаиле, моли Бога о нас.
- Семи отрокам Ефесским или Трем отрокам: Святии отроцы, молите Бога о нас.
- Праотцам: Святии праотцы, молите Бога о нас.
- Собору отцев: Святии отцы, молите Бога о нас.
- В Неделю по Рождестве Христове: Святии Богоотцы, молите Бога о нас.
- В субботу сырной седмицы: Преподобнии отцы, молите Бога о нас .
- В Неделю 2-ю по Пятидесятнице, Всех святых, в земле Российской просиявших: Вси святии земли Русския, молите Бога о нас.
КАНОНЫ ЗА УМЕРШИХ
В старинных церковных книгах имеются два канона за усопших, предназначенные для домашнего употребления: канон за единоумершего и канон общий за умерших. Это те самые каноны, о которых упоминалось, когда речь была о панихиде. Они печатаются и в наших богослужебных книгах. Старинные издания этих канонов важны тем, что там дается подробное указание, как читать их дома мирянину.
Порядок домашнего чтения этих канонов следующий: за начальным возгласом: молитвами святых отец наших следует обычное начало , псалом 90, тропарь Глубиною мудрости с его богородичном, псалом 50 и самый канон: В последовании нет указания относительно пения ирмосов: у нас установилась практика на келейном, домашнем правиле читать каноны со ирмосом. Так на трех канонах, так на правиле ко Причащению. На келейном, домашнем правиле не предполагается антифонного пения, потому может быть и нечетное число песнопений на каждой песне. Так и каноны об умерших на домашнем правиле можно петь со ирмосом. По 3-й песне канона седален, причем при чтении канона за усопших многих обычный седален, Воистину суета суть всяческая, с его богородичном. А при каноне за единоумершего, седален положенный на панихиде и заупокойной утрени пред 50-м псалмом: Покой, Спасе наш. с его Богородичном. По 6-й песни кондак и икос, по 9-й песни Достойно есть.
Трисвятое и тропарь: Со духи праведных. После них вместо ектении Господи помилуй 40 раз, Слава и ныне, Честнейшую. Именем Господним благослови, отче010 . Возглас: Молитвами святых отец наших, и особая заупокойная молитва: Помяни Господи Боже . За молитвой следуют предшествующие отпусту: Честнейшую. Слава, и ныне, Господи помилуй (трижды), Благослови и отпуст: Господи Иисусе Христе Сыне Божий молитвами Пречистыя Твоея Матери, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и упокой душу раба Твоего (или раб Твоих) в безконечныя веки, яко благ и Человеколюбец и затем троекратно возглашается: рабу Божию преставльшемуся (имя рек) вечная память. А при каноне за умерших многих заключительное возглашение в такой форме: Рабом Божиим преставльшимся, отцем и братиями нашим и всем православным христианам, о нихже и поминание творим, вечная память. В заключении следующую молитву: Помяни, Господи, души усопших раб Твоих (поклон), елико в житии своем, яко человецы согрешиша, Ты же, яко Человеколюбец Бог прости их и помилуй (поклон), вечныя муки избави (поклон), и Царствия причастники учини (поклон), и душам нашим полезное сотвори (поклон).
В молитвословах и богослужебных книгах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов. Однако начинающего молитвенника порой могут сбить с толку еще не знакомые ему сокращения. Поэтому мы приводим для наших читателей список наиболее употребительных сокращенных обозначений, которые могут встретиться в молитвословах.
В богослужебных книгах сокращений подобного рода гораздо больше: они рассчитаны на твердое знание читающим весьма широкого круга молитв и песнопений. В церковнославянской традиции показателем такого сокращения служит двоеточие (:) — оно выполняет здесь роль, подобную роли многоточия (…) в современной русской письменности.
«Слава, и ныне: (либо: «Слава: И ныне:») — Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
«Слава:» — Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
«и ныне:» — И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Внимание! В Псалтири каждая из кафизм — двадцати частей, на которые разделена Псалтирь для чтения — делится на три части, после каждой из которых обычно написано: «Слава:» (эти части поэтому и называются «Славами»). В этом (и только этом) случае обозначение «Слава:» заменяет следующие молитвословия:
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Господи, помилуй. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
«Аллилуиа» (Трижды) — Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
«Трисвятое. По Отче наш» или «Трисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш…» — читаются последовательно молитвы:
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Сокращение «Приидите, поклонимся…» следует читать:
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
>Богородичен молитва что это такое
В молитвословах и богослужебных книгах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов.
В богослужебных книгах сокращений подобного рода гораздо больше: они рассчитаны на твердое знание читающим весьма широкого круга молитв и песнопений. В церковнославянской традиции показателем такого сокращения служит двоеточие (:) — оно выполняет здесь роль, подобную роли многоточия (…) в современной русской письменности.
«Слава, и ныне: (либо: «Слава: И ныне:» ) — Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
«Слава:» — Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
«и ныне:» — И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.(Трижды)
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.(Трижды)
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу.(Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему.(Поклон).
Вместо Богородичен обычно говорим: Пресвятая Богородице, спаси нас, а вместо Троичен : Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе, или Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
В молитвословах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов.
Только в случае, когда указаны в Псалтири после каждой из трех частей кафизмы
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды)
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
Пресвятая Богородице, Спаси нас
Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу
Русская Православная Церковь Ильинское благочиние г. Москвы
142191, г. Москва, г. Троицк, ул. Богородская, д.12. тел.: 8 (916) 655-74-76
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
Оценка
В молитвословах некоторые часто употребляемые молитвы и даже небольшие ряды молитв не приводятся каждый раз полностью, а обозначаются сокращенно. Такие сокращения — например, сокращение «Слава, и ныне:» — есть почти во всех молитвословах. Это не только экономит место, но и очень удобно для опытных чтецов и певцов.
Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Слава: Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу И ныне: и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Слава:Только в случае, когда указаны в Псалтири после каждой из трех частей кафизмы
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды) Господи, помилуй. (Трижды) Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуиа (Трижды)
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже. (Трижды)
Трисвятое по Отче нашилиТрисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш…
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды) Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Господи, помилуй.
(Трижды) Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Отче наш, Иже еси на Небесех, да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.
Приидите, поклонимся
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон) Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон).
Пресвятая Богородице, Спаси нас
Пресвятая Троице, Боже наш, слава ТебеилиСлава Отцу и Сыну и Святому Духу
Оценка
Аллилуиа (Трижды)
Воспользуйтесь опубликованным на сайте расписанием, чтобы уточнить, когда в Тихвинском храме проводятся богослужения и спланировать свой визит заблаговременно.
Творения святых отцов, учебники, художественная и детская литература, многие редкие издания и духовные книги ждут своих читателей в библиотеке.
- Первый раз в храме?
- Таинства
- Молитвы
- Значение молитвы
- Символ веры
- Молитва Господня
- Сокращения в молитвослове
- Утренние молитвы
- Вечерние молитвы
- Псалтирь
- Богослужение
- Читальный зал
- Полезные ссылки
- Миссионерство
- Календарь приходских и межприходских мероприятий
09:00 – Божественная литургия.
Будем непрестанно, день и ночь, со слезами повергать себя пред лицем благости Божией, да очистит Он сердца наши от всякого злого помышления, чтобы мы достойно могли проходить путь звания нашего и чистыми руками приносить Ему дары служения нашего.
Ирмос: Я́ко посу́ху пешешéствовав Изра́иль, по бéздне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побéдную песнь пои́м, вопи́яше.
Ны́не приступи́х аз грéшный и обременéнный к Тебé, Влады́це и Бо́гу моему́; не смею́ же взира́ти на нéбо, то́кмо молю́ся, глаго́ля: даждь ми, Го́споди, ум, да пла́чуся дел мои́х го́рько.
О го́ре мне грéшному! Па́че всех человéк окая́нен есмь, покая́ния несть во мне; даждь ми, Го́споди, слéзы, да пла́чуся дел мои́х го́рько.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Богородичен: Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, воззри́ на мя грéшнаго, и от сéти диа́воли изба́ви мя, и на путь покая́ния наста́ви мя, да пла́чуся дел мои́х го́рько.
Мно́гими содержи́мь напа́стьми, к Тебé прибегаю́, спасéния иски́й: о Ма́ти Сло́ва и Дéво, от тя́жких и лю́тых мя спаси́.
Страстéй мя смуща́ют прило́зи, мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу: умири́, Отрокови́це, тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.
Спа́са ро́ждшую Тя и Бо́га, молю́, Дéво, изба́витися ми лю́тых: к Тебé бо ны́не прибегая́, простира́ю и ду́шу и помышлéние.
Неду́гующа тéлом и душéю, посещéния Божéственнаго и промышлéния от Тебé сподо́би, еди́на Богома́ти, я́ко Благая́, Блага́го же Роди́тельница.
Иисусу: Го́споди Иису́се Христé Бо́же мой, поми́луй мя.
Песнь вос пéти и восхвали́ти, Спа́се, Твоего́ раба́ досто́йно сподо́би, безпло́тному А́нгелу, наста́внику и храни́телю моему́.
Святы́й А́нгеле Бо́жий, храни́телю мой, моли́ Бо́га о мне.
Еди́н аз в неразу́мии и в лéности ны́не лежу́, наста́вниче мой и храни́телю, не оста́ви менé погибаю́ща.
Слава: Ум мой твоéю моли́твою напра́ви, твори́ти ми Бо́жия повелéния, да получу́ от Бо́га отда́ние грехо́в, и ненави́дети ми злых наста́ви мя, молю́ся ти.
И ныне: Моли́ся, Деви́це, о мне, рабé Твоéм, ко Благода́телю, сохрани́телем мои́м А́нгелом, и наста́ви мя твори́ти за́поведи Сы́на Твоего́ и Творца́ моего́.
Ирмос: На ка́мени мя вéры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя на враги́ моя́: возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пéти: несть свят я́коже Бог наш, и несть пра́веден па́че Тебé Го́споди.
Внегда́ поста́влени будут престо́ли на Суди́щи Стра́шнем, тогда́ всех человéк дела́ облича́тся; го́ре та́мо бу́дет грéшным, в му́ку отсыла́емым; и то вéдущи, душé моя́, пока́йся от злых дел твои́х.
Пра́ведницы возра́дуются, а грéшнии воспла́чутся, тогда́ никто́е возмо́жет помощи́ нам, но дела́ на́ша осу́дят нас; тéм же прéжде конца́ пока́йся от злых дел твои́х.
Увы́ мне великогрéшному, и́же дéлы и мы́сльми оскверни́вся, ни ка́пли слез имею́ от жестосéрдия; ны́не возни́кни от земли́, душé моя́, и пока́йся от злых дел твои́х.
Богородичен: Се, взыва́ет, Госпожé, Сын Твой, и поуча́ет нас на до́брое, аз же грéшный добра́ всегда́ бéгаю; но Ты, Ми́лостивая, поми́луй мя, да покаю́ся от злых мои́х дел.
Пред ста́тельство и покро́в жи́зни моея́ полагаю́ Тя, Богороди́тельнице Дéво: Ты мя окорми́ ко приста́нищу Твоему́, благи́х вино́вна, вéрных утверждéние, еди́на Всепéтая.
Молю́, Дéво, душéвное смущéние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: Ты бо, Богоневéстная, нача́льника тишины́ Христа́ родила́ еси́, еди́на Пречи́стая.
Благодéтеля ро́ждши до́брых вино́внаго, благодея́ния бога́тство всем источи́, вся бо мо́жеши, я́ко си́льнаго в крéпости Христа́ ро́ждши, Богоблажéнная.
Лю́тыми неду́ги и болéзненными страстьми́ истяза́ему, Дéво, Ты ми помози́: исцелéний бо неоску́дное Тя знаю́ сокро́вище, Пренепоро́чная, не иждива́емое.
Все помышлéние моé и ду́шу мою́ к тебé возложи́х, храни́телю мой; ты от вся́кия мя напа́сти вра́жия изба́ви.
Враг попираéт мя, и озлобля́ет, и поуча́ет всегда́ твори́ти своя́ хотéния; но ты, наста́вниче мой, не оста́ви менé погиба́юща.
Слава: Пéти песнь со благодарéнием и усéрдием Творцу́ и Бо́гу даждь ми, и тебé, благо́му А́нгелу храни́телю моему́: изба́вителю мой, изми́ мя от враг озлобляю́щих мя.
Помышля́ю день стра́шный и пла́чуся дея́ний мои́х лука́вых: ка́ко отвеща́ю Безсмéртному Царю́, или́ ко́им дерзновéнием воззрю́ на Судию́, блу́дный аз? Благоутро́бный О́тче, Сы́не Единоро́ный и Ду́ше Святы́й, поми́луй мя.
Слава: От любвé душéвныя вопию́ ти, храни́телю моея́ души́, всесвяты́й мой А́нгеле: покры́й мя и соблюди́ от лука́ваго ловлéния всегда́, и к жи́зни наста́ви небéсней, вразумляя́ и просвещая́ и укрепляя́ мя.
И ныне: Богоро́дице безневéстная Пречи́стая, Я́же без сéмене ро́ждши всех Влады́ку, Того́ со А́нгелом храни́телем мои́м моли́, изба́вити ми ся вся́каго недоумéния, и да́ти умилéние и свет души́ моéй и согрешéнием очищéние, Я́же еди́на вско́ре заступаю́щи.
Ирмос: Пришéл еси от Дéвы, не ход а́ тай, ни А́ нгел, но Сам Го́споди вопло́щься, и спасл еси всего́ мя человéка; тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твоéй, Го́споди.
Широ́к путь зде и уго́дный сла́сти твори́ти, но го́рько бу́дет в послéдний день, егда́ душа́ от тéла разлуча́ти ся бу́дет: блюди́ся от сих, человéче, Ца́рствия ра́ди Бо́жия.
Почто́ убо́гаго оби́диши, мзду наéмничу удéржуеши, бра́та твоего́ не лю́биши, блуд и го́рдость го́ниши? Оста́ви у́бо сия́, душé моя́, и пока́йся Ца́рствия ра́ди Бо́жия.
О безу́мный человéче, доко́ле углеба́еши, я́ко пчела́, собира́ющи бога́тство твоé? Вско́ре бо поги́бнет, я́ко прах и пéпел: но бо́лее взыщи́ Ца́рствия Бо́жия.
Богородичен: Госпожé Богоро́дице, поми́луй мя, грéшнаго, и в добродéтели укрепи́, и соблюди́ мя, да на́глая смерть не похи́тит мя не гото́ваго; и доведи́ мя, Дéво, Ца́рствия Бо́жия.
Страстéй мои́х смущéние, ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю ути́ши мои́х прегрешéний, Богоневéстная.
Милосéрдия Твоего́ бéздну призыва́ющу пода́ждь ми, Я́же Благосéрдаго ро́ждшая и Спа́са всех пою́щих Тя.
Наслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний, благода́рственное воспева́ем пéние, вéдуще Тя Богома́терь.
На одрé болéзни моея́ и нéмощи низлежа́щу ми, яко Боголюби́ва, помози́, Богоро́дице, еди́на Приснодéво.
Надéжду и утверждéние и спасéния стéну не дви́жиму иму́ще Тя, Всепеéтая, неудо́бства вся́каго избавля́емся.
Моли́ Человеколю́бца Бо́га ты, храни́телю мой, и не оста́ви менé, но при́сно в ми́ре житиé моé со блюди́ и пода́ждь ми спасéние необори́мое.
Я́ко засту́пника и храни́теля животу́ моему́ приéм тя от Бо́га, А́нгеле, молю́ тя, святы́й, от вся́ких мя бед свободи́.
Слава: Мою́ сквéрность твоею́ святы́нею очи́сти, храни́телю мой, и от ча́сти шу́ия да отлучéн бу́ду моли́твами твои́ми и прича́стник сла́вы явлю́ся.
И ныне: Недоумéние предлежи́т ми от обышéдших мя зол, Пречи́стая, но изба́ви мя от них ско́ро: к Тебé бо еди́ней прибего́х.
Ирмос: Бо́жиим свéтом Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя вéдети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Блудника́ и разбо́йника ка́ющася прия́л еси́, Спа́се, аз же еди́н лéностию грехо́вною отягчи́хся и злым дело́м порабо́тихся; душé моя́ грéшная, сего́ ли восхотéла еси́?
Богородичен: Ди́вная и ско́рая помо́щнице всем человéком, Ма́ти Бо́жия, помози́ мне, недосто́йному, душа́ бо моя́ грéшная того́ восхотé.
Изба́ви нас от бед, Богоро́дице Чи́стая, вéчное ро́ждши избавлéние, и мир, всяк ум преиму́щий.
Разреши́ мглу прегрешéний мои́х, Богоневéсто, просвещéнием Твоея́ свéтлости, Свет ро́ждшая Божéственный и превéчный.
Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможéние, посещéния Твоего́ сподо́бльшая, и здра́вие моли́твами Твои́ми пода́ждь ми.
Я́ко имéя дерзновéние к Бо́гу, храни́телю мой святы́й, Сего́ умоли́ от оскорбля́ющих мя зол изба́вити.
Свéте свéтлый, свéтло просвети́ ду́шу мою́, наста́вниче мой и храни́телю, от Бо́га да́нный ми А́нгеле.
Слава: Спя́ща мя зле тягото́ю грехо́вною, я́ко бдя́ща сохрани́, А́нгеле Бо́жий, и возста́ви мя на славосло́вие молéнием твои́м.
И ныне: Мари́е, Госпожé Богоро́дице безневéстная, надéждо вéрных, вра́жия возношéния низложи́, пою́щия же Тя возвесели́.
Ирмос: Житéйское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ притéк, вопию́ Ти: возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.
Житиé на земли́ блу́дно пожи́х и ду́шу во тьму преда́х, ны́не у́бо молю́ Тя, Ми́лостивый Влады́ко: свободи́ мя от рабо́ты сея́ вра́жия, и даждь ми ра́зум твори́ти во́лю Твою́.
Кто твори́т таковая́, я́ко же аз? Я́коже бо свиния́ лежи́т в калу́, та́ко и аз греху́ служу́. Но Ты, Го́споди, исто́ргни мя от гну́са сего́ и даждь ми сéрдце твори́ти за́поведи Твоя́.
Воспряни́, окая́нный человечé, к Бо́гу, воспомяну́в своя́ согрешéния, припа́дая ко Творцу́, слезя́ и стеня́; Той же, я́ко милосéрд, даст ти ум зна́ти во́лю Свою́.
Богородичен: Богоро́дице Дéво, от ви́димаго и неви́димаго зла сохрани́ мя, Пречи́стая, и приими́ моли́твы моя́, и донеси́ я Сы́ну Твоему́, да даст ми ум твори́ти во́лю Его́.
Смéрти и тли я́ко спасл есть, Сам Ся изда́в смéрти, тлéнием и смéртию моé естество́ я́то бы́вшее, Дéво, моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, враго́в злодéйствия мя изба́вити.
Предста́тельницу Тя живота́ вем и храни́тельницу твéрду, Дéво, и напа́стей реша́щу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; и молю́ся всегда́, от тли страстéй мои́х изба́вити мя.
Я́ко стéну прибéжища стяжа́хом, и душ всесовершéнное спасéние, и простра́нство в ско́рбех, Отрокови́це, и просвещéнием Твои́м при́сно ра́дуемся: о Влады́чице, и ны́не нас от страстéй и бед спаси́.
На одрé ны́не немощствуя́й лежу́, и несть исцелéния пло́ти моéй: но, Бо́га и Спа́са ми́ру и Изба́вителя неду́гов ро́ждшая, Тебé молю́ся, Благо́й: от тли неду́г возста́ви мя.
Вся́ких мя напа́стей свободи́, и от печа́лей спаси́, молю́ся ти, святы́й А́нгеле, да́нный ми от Бо́га, храни́телю мой до́брый.
Освети́ ум мой, бла́же, и просвети́ мя, молю́ся ти, святы́й А́нгеле, и мы́слити ми полéзная всегда́ наста́ви мя.
Слава: Уста́ви сéрдце моé от настоя́щаго мятéжа и бдéти укрепи́ мя во благи́х, храни́телю мой, и на́стави мя чу́дно к тишинé живо́тней.
И ныне: Сло́во Бо́жие в Тя всели́ся, Богоро́дице, и человéком Тя показа́ небéсную лéствицу; Тобою́ бо к нам Вы́шний сошéл есть.
Душé моя́, почто́ греха́ми богатéеши, почто́ во́лю диа́волю твори́ши, в чесо́м надéжду полага́еши? Преста́ни от сих и обрати́ся к Бо́гу с пла́чем, зову́щи: милосéрде Го́споди, поми́луй мя грéшнаго.
Помы́сли, душé моя́, го́рький час смéрти и Стра́шный Суд Творца́ твоего́ и Бо́га: А́нгели бо гро́знии по́ймут тя, душé, и в вéчный огнь введу́т: у́бо прéжде смéрти пока́йся, вопию́щи: Го́споди, поми́луй мя грéшнаго.
Православная молитва Богородичен для верующего
Начинающий православный христианин, купив молитвослов, может заглянуть в него и увидеть множество сокращений. Не в каждом молитвослове бывают пояснения, и поэтому за разъяснениями приходится идти к священнику или к более опытным верующим знакомым. Среди прочих сокращений часто можно встретить слово Богородичен. Что же оно означает?
Это короткий вариант словосочетания богородичная молитва, означает, что по очередности в том месте, где оно написано, следует читать определенную молитву, обращенную к Матери Божьей. В молитвенных правилах для мирян это, как правило, молитва Пресвятая Богородица, спаси нас. В богослужебной практике слово Богородичен обозначает песнопение, посвященное Царице небесной.
Как должны распределяться права и обязанности в семье? Правильно ли мы относимся к нашим самым близким людям? Ответы на эти и другие вопросы вы найдете в этой статье.
Мы будем рады видеть Вас на службе в нашем храме. Всегда помните священные слова Евангелия: «Где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них» (Евангелие от Матфея, глава 18, стих 20).
Правило – не существенная часть Молитвы, а есть только внешняя его сторона. Главное дело – есть молитва ума и сердца к Богу, возносимая со славословием, благодарением и прошением. и наконец с преданием себя Господу всецело.
08:00 – Божественная литургия. Панихида.
16:00 – Всенощное бдение.
08:00 – Молебен благодарственный.
Всегда радуйтесь!
За все благодарите!
Метки: богородичный, молитва, означать
ЧТО ОЗНАЧАЕТ БОГОРОДИЧЕН В МОЛИТВОСЛОВЕ?
Просмотров: 608
Слово Богородичен в молитвослове часто вводит начинающих христиан в ступор. Давайте для начала разберемся с этимологией слова Богородичен. В переводе с церковнославянского языка оно означает «принадлежащий Божьей Матери». Так православные христиане называют все молитвы, каноны и акафисты, обращенные к Пресвятой Богородице.
Но в молитвослове Богородичен означает самую распространенную православную молитву, содержащую одновременно прошение к Царице Небесной и ко всем лицам Святой Троицы: Пресвятая Богородице, спаси нас, Господи, очисти грехи наша, Владыко, прости беззакония наша, Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Само слово Богородичен читать при этом не надо.
Помимо Богородична, в молитвослове обычно содержится еще несколько сокращений. Так, слово Трисвятое означает молитву к Святой Троице, которая читается перед началом любого молитвенного правила: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас, а когда мы видим сокращение Слава, и ныне, то следует произносить полностью: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков, аминь.
Зачем нужен кожаный молитвослов верующему человеку?
Богородичен в молитвослове не ограничиваются упомянутой выше молитвой. За две тысячи лет христианства святыми старцами было написано огромное множество молитв, обращенных к Божьей Матери. Почитание Богородицы ведет свое начало от самых первых последователей Христа. Еще при жизни Пречистой слава о Ней разнеслась по всему христианскому миру, хотя Она Сама этого не хотела и не добивалась. Но как светильник трудно спрятать ночью, так и свет благодати, исходивший от Матери Спасителя нашего, привлекал к себе людей. Церковное предание повествует, что Богородица была необычайно кроткой и смиренной, никогда никого не обижала и не унижала, никому не говорила злых слов. Всех, кто приходил к Ней с молениями, Она принимала, несмотря на усталость и болезни.
Поэтому и сегодня, читая Богородичен в молитвослове, мы рассчитываем на Ее милосердие и помощь. Некоторые богословы пишут, что Матерь Божия является в то же время и Матерью всех христиан, заботливой и любящей, по молитвам Которой Ее Сын творит настоящие чудеса. Именно поэтому в православии так много Ее чудотворных икон, именно поэтому утренние и вечерние молитвы, а также молитвы к Причащению обязательно содержат в себе так много молитв к Божией Матери. А некоторые православные молитвословы даже содержат молитвы Богородице на всякий случай жизни – их называют молитвословами на всякую потребу. Таким образом, Богородичен в молитвослове – одна из самых распространенных молитв.
Где можно купить кожаный молитвослов?
Православный молитвослов – это книга, которая помогает христианам общаться с Господом. Как и ко всякой святой книге, верующие стараются относиться к молитвослову с почтением и всячески его украшают. В последнее время большую популярность в связи с этим получили кожаные молитвословы, отличающиеся красотой и добротностью.
Кожаные молитвословы представлены в разных ценовых категориях: от самых бюджетных до дорогих изданий с серебряными накладками и уголками, с золотыми срезами страниц. Некоторые переплеты даже украшают драгоценными камнями – такой молитвослов станет прекрасным подарком для любого верующего человека.
Книга кожаный молитвослов не стыдно преподнести в дар даже человеку, у которого, как сегодня принято выражаться, все есть. Однако купить кожаный молитвослов и поставить его на полку недостаточно – не забывайте, что по нему обязательно следует молиться, лишь в этом случае он будет оправдывать свое название.
Слушать на видео Богородичен, глас 2
Канон покаянный ко Пресвятой Богородице
Правила келейного чтения канона
Читать каноны, как впрочем и любые другие молитвословия, принято стоя, независимо от того где это происходит: в доме или в храме. Исключения делаются лишь для больных и немощных прихожан.
В связи с тем, что в большинстве случаев читаются каноны в соединении с утренними и вечерними молитвами, читать какие-либо дополнительные молитвы не требуется. Канон в таком случае читается перед молитвой «Достойно есть».
В случае же если канон читается отдельно от утреннего или вечернего молитвенного правила то сперва произносятся следующие молитвы:
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.
Вместо этой молитвы от Пасхи до Вознесения читается трижды: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т даровав»; от Вознесения же до дня святой Пятидесятницы (Троицы) эта молитва не читается вовсе, сразу читается Трисвятое.
Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.
Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.
Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.
Читается с крестным знамением и поясным поклоном.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради.
Господи, помилуй.
Господи, помилуй.
Господи, помилуй.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Отче наш, Который на небесах! Да святится имя Твоё; да придёт Царство Твоё; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам сегодня; и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; и не введи нас во искушение, но избавь нас от лукавого.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконыя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на oлтарь Твой тельцы.
Верую во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым.
И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век; Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша.
Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася.
Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна.
И воскресшаго в третий день по Писанием.
И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца.
И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца.
И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящего, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки.
Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь.
Исповедую едино крещение во оставление грехов.
Чаю воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.
Затем читается сам канон.
Сокращения: вместо надписи «Слава:» или «Троичен:», читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху». Вместо надписи «И ныне:» или «Богородичен:» читается «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». Вместо «Сла́ва, и ны́не:» читается «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь». При келейном чтении допускается помимо богослужебного обычая читать вместо слова «Троичен»: «Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе», а вместо «Богородичен»: «Пресвятая Богородице, спаси нас».
Перед чтением каждого тропаря добавляется припев (см. припевы к канонам). Если перед тропарем стоит обозначение «Слава:» или «Троичен:», то тропарь посвящен Господу и вместо припева читается «Слава:». Если тропарь надписан «И ныне:» или «Богородичен:», то он посвящен Пресвятой Богородице и также читается без припева (читается лишь «И ныне:»). Если в песни нет троична, а только богородичен, перед ним читается «Сла́ва, и ны́не:». Если нет и богородична (в канонах Пресвятой Богородице), то «Сла́ва, и ны́не:» читается после всех тропарей. В восьмой песни вместо «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху» читается «Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха Го́спода». После 3-й и 6-й песни (при домашнем чтении) читается трижды «Го́споди, поми́луй».
Соединение канонов производится согласно Типикону или богослужебным указаниям. Первыми читаются каноны ко Господу и праздникам. Вторыми — Пресвятой Богородице. Третьими — святителям, преподобным, мученикам, праведникам и другим святым. В начале каждой песни читается ирмос первого канона, потом по очереди все его тропари с припевами, потом тропари очередной песни второго канона и т.д.
После канона читаются заключительные молитвы:
Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни пасхального канона: «Ангел вопияше Благодатней: Чистая Дево, радуйся! И паки реку: радуйся! Твой Сын воскресе тридневен от гроба и мертвыя воздвигнувый; людие, веселитеся! Светися, светися, новый Иерусалиме, слава бо Господня на тебе возсия. Ликуй ныне и веселися, Сионе. Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего».
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Господи, помилуй. (Трижды)
Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас. Аминь.
Некоторые верующие помимо традиционных начальных молитвословий читают также следующие строки между молитвой Господней и псалмом 50:
выдержки из молитвы ко Пресвятой Троице:
Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)
Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)
Псалом 142
Господи, услыши молитву мою, внуши моление мое во истине Твоей, услыши мя в правде Твоей, и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый. Яко погна враг душу мою, смирил есть в землю живот мой, посадил мя есть в темных, яко мертвыя века. И уны во мне дух мой, во мне смятеся сердце мое. Помянух дни древния, поучихся во всех делех Твоих, в творениих руку Твоею поучахся. Воздех к Тебе руце мои, душа моя яко земля безводная Тебе. Скоро услыши мя, Господи, исчезе дух мой, не отврати лица Твоего от мене, и уподоблюся низходящим в ров. Слышану сотвори мне заутра милость Твою, яко на Тя уповах. Скажи мне, Господи, путь, в оньже пойду, яко к Тебе взях душу мою. Изми мя от враг моих, Господи, к Тебе прибегох. Научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой. Дух Твой благий наставит мя на землю праву. Имене Твоего ради, Господи, живиши мя правдою Твоею, изведеши от печали душу мою и милостию Твоею потребиши враги моя и погубиши вся стужающия души моей, яко аз раб Твой есмь.
Слава, и ныне. Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже. (Трижды с поклонами)
Господи, помилуй (12 раз). Слава, и ныне.
Затем дважды тропарь святой.
Слава, и ныне, Богородичен по гласу тропаря (Примечание: Богородичен берется того же гласа, что и предшествующий ему тропарь).
А традиционные заключительные молитвы заменяют следующими:
Владычице, приими молитву раб Своих и избави нас от всякия нужды и печали, Ты еси, Богородице, оружие наше и стена, Ты еси заступница, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши нас от врагов наших. Возвеличим Тя вси, всенепорочную Матерь Христа Бога, Юже осени Дух Пресвятый. (Поклон)
Трисвятое. Пресвятая Троице… Господи, помилуй. (Трижды) Слава, и ныне. Отче наш…
Затем читают тропарь, Слава, кондак, и ныне, Богородичен.
Господи, помилуй (40 раз).
И, по желанию, одну или несколько молитв. Если нет отдельной молитвы, то можно читать молитву общую святой.
Если молитвы опускаем, то: Слава и ныне.
Затем:
Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. (Поклон)
Слава (поклон), и ныне (поклон). Господи, помилуй (трижды). Господи, благослови. (Поклон)
Господи Иисусе Христе Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, святыя мученицы (или святых мучениц, или преподобныя, или праведныя), имярек и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.
Господи, помилуй (трижды).
По желанию может трижды прочитываться тропарь о здравии:
Милостиве Господи, спаси и помилуй раб Твоих, имена их (поклон). Избави их от всякия скорби, гнева и нужды (поклон), от всякия болезни душевныя и телесныя (поклон). Прости им всякое согрешение, вольное и невольное (поклон), и душам нашим полезная сотвори (поклон).
В старообрядческих церквях перед чтением канона также произносится седмипоклонное начало с дополнительными молитвами (перед предначинательной молитвой):
Боже, милостив буди мне грешному. (Поклон)
Создавый мя, Господи, помилуй мя. (Поклон)
Без числа согреших, Господи, помилуй и прости мя, грешнаго. (Поклон)
Достойно есть, яко воистинну, блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим, и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова
Рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. (Поклон земной)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. (Поклон)
И ныне и присно и во веки веков. Аминь. (Поклон)
Господи, помилуй (трижды). Господи, благослови. (Поклон)
Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, силою Честнаго и Животворящаго Креста, и святаго Ангела моего хранителя, и всех ради святых, помилуй и спаси мя, грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.
Не обязательно читать все поклоны, можно ограничиться и первыми тремя из них.