Чтобы у Вас всегда торговля была удачной необходимо молиться Иоанну Сочавскому, который является покровителем людей занимающихся торговлей. Также нужно купить икону этого святого и разместить ее в торговой точке и по необходимости обращаться к ней за помощью.
Тропарь, глас 4
Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями, и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне приснопамятне.
Кондак, глас 4
Морскую плавая пучину куплею, от востока тщался еси к северу, но Богу призвавшу тя, якоже Матфей мытницу, ты же куплю оставль, и Тому последовал еси кровию мучения, временными искупив непроходимая, и венец приял еси непобедимый.
Молитва 1-я
Святый великомучениче Иоанне! Призри с небеснаго чертога на требующих твоея помощи и не отвергни прошений наших, но, яко присный благодетель и ходатай наш, моли Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния: от труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани. Да не осудит нас грешных по беззаконием нашим, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от Всещедраго Бога, но во славу святаго имене Его и в прославление крепкаго твоего заступления. Да молитвами твоими даст нам Господь мир помыслов, воздержание от пагубных страстей и от всякия скверны и да укрепит во всем мире Свою Едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь, юже стяжал есть честною Своею Кровию. Молися прилежно, святий мучениче, да благословит Христос Бог державу, да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей, да мы вси в мире и благочестии поживем в настоящем веце и достигнем блаженныя вечныя жизни на небеси, благодатию Господа нашего Иисуса Христа, Ему же подобает всякая слава, честь и держава со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва 2-я
О святый угодниче Божий, Иоанне! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякого зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.
Молитва 3-я
Святый, славный и всехвальный Великомучениче Христов, Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим Тя раби Твои, собрании днесь в Божественнем Твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь Тя призывающим и мученическая Твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у Многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных; всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Содержание
Дополнительные 2 молитвы Иоанну Сочавскому
О святый угодниче Божий, Иоанне! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякого зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.
Сильнейшая молитва Иоанну Сочавскому
Святый, славный и всехвальный Великомучениче Христов, Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим Тя раби Твои, собрании днесь в Божественнем Твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь Тя призывающим и мученическая Твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у Многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных; всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
СВЯТЫЕ НАШЕГО КРАЯ. Святой великомученик ИОАНН СОЧАВСКИЙ.
Святой великомученик называется Сочавским потому, что мощи его почивают в Сочаве, родом же был из Трапезунда, находившегося возле Ассирии и пределами своими касавшегося Великой Армении.
Жители этого приморского города занимались морской торговлей, и блаженный Иоанн был купец.
ывя по торговым делам на корабле одного паписта, он имел с ним состязание о вере и обличил неправоту его; а этот злобный человек, желая отомстить ему, по прибытии в Аккерман (Белгород на Днестре), заявил турецкому градоначальнику, что некто Иоанн из Трапезунда, плывший с ним, готов принять магометанство, и советовал немедленно призвать его и воспользоваться еще не остывшим желанием.
Градоначальник, призвав Иоанна и посадив его, сказал ему: «От многих мы знаем, что ты человек достойный и отличный между подобными тебе, и весьма рады слышать, что ты пленен прекрасною и истинною верою нашею. Наша вера действительно имеет свойство привлекать людей благородных и способствует к долголетней жизни. И как ты добровольно любишь ее, то не медли быть нашим другом; отвергнись смешной и постыдной веры христиан, громко посрами закон их пред собравшимся теперь народом, восхвали нашу веру и, как обещал, сделай это немедленно! За это почтен будешь от царя и станешь жить в довольстве, как брат наш».
Но святой, исполнившись Божественной ревности, ответил: «Ты явно лжешь; никогда и на мысль не приходило мне отречься от Христа словом или делом! Все это твоя выдумка и ухищрение сатаны! Лучше сам, несчастный, познай истину и крестись, чтоб удостоиться Царства Небесного».
сле сего громко исповедал свою веру во единого Бога, в Троице славимого.
Тогда градоначальник велел обнажить его и бить палками дотоле, пока не исполнит своего обещания (то есть — вымышленного). Все тело было избито и растерзано, и место, где мученика терзали, все обагрилось кровью. Иоанн молился Богу, а мучители еще сильнее бичевали его, так что он уже не подавал голоса. Поскольку был уже вечер, то его избитого бросили в тюрьму.
На другой день мучитель снова велел представить исповедника и сказал ему: «Вот до чего довело тебя неверие твое! Но послушай меня, и тотчас выздоровеешь; потому что здесь есть отличные врачи из Индии и Персии, которые вылечат тебя». Иоанн же славил Христа и поносил безумие магометанства. Тогда судья вновь велел бить его и, заметив ропот народа на кровожадность его, для ускорения смерти — приказал привязать ноги мученика к хвосту дикой лошади и влачить по улицам. Евреи при этом кричали, плевали и бросали в него всякую всячину, а один из них побежал домой и, схватив нож, отсек ему голову. Палачи отвязали честное тело и оставили его с головою на том же месте.
Необычайный свет озарил ночью мощи святого, так что и евреи засвидетельствовали о том; посему градоначальник на другой день позволил христианам взять мощи, и они похоронили их при греческой церкви, недалеко от крепости.
Святой пострадал не позднее 1340 года…
В списке древнейших церквей Бессарабской губернии Аккерманского уезда в городе Белгород-Днестровском указана греческая Иоанно-Предтеченская церковь. Время основания церкви неизвестно. По воспоминаниям бывших в церкви в 1907 году сохранились такие данные: «Во дворе церкви, по правую сторону алтаря есть каменная каплица, поставленная на месте погребения мученика святого Иоанна Сочавского». Вероятней всего, здесь находились мощи святого семьдесят лет по погребении и постоянно совершали чудотворения.
Молдавский господарь Александр II, испросивши дозволения Аккерманских властей, перенес их в столичный свой город Сочаву…
В 1884 году 1 сентября по ходатайству священника Иоанна Енакевича, настоятеля кладбищенской церкви Аккермана, частица мощей святого Иоанна была перенесена из Сочавы в Аккерман и положена в кипарисовой раке в серебряном ковчежце в церкви Иоанна Предтечи.
В настоящее время часть мощей великомученика, привезенная из Сочавы, находится в Белгород-Днестровском Вознесенском соборе.
С именем Иоанна Нового Сочавского связано и почитание его источника, который, по преданию, появился на месте, где святой впервые ступил на днестровский берег, и славится и сегодня своей целебной водой.
В 1995 году в Белгороде-Днестровском было организовано братство во имя великомученика Иоанна Сочавского, целью которого было восстановить святыню. 5 июля 2002 года Высокопреосвященнейший Митрополит Одесский и Измаильский Агафангел совершил освящение подземного храма-часовни и благословил совершать здесь каждую пятницу богослужение.
С того времени святое место значительно преобразилось. В надземной части церковного строения – фреска святого великомученика, на которой он изображен на фоне днестровского берега и храмов Белгорода, иконы и подсвечники, на которых всегда горят свечи; в углу – икона Пресвятой Богородицы Казанская, которая, по словам очевидцев, временами мироточит и благоухает. Древние крутые каменные ступени, украшенные орнаментом, ведут под землю, где в прохладной глубине находится святой источник с целебной ключевой водой.
В 2005 году прихожане Георгиевской (болгарской) церкви Георгий и Мария Выходцевы с помощью всей приходской общины и ее настоятеля священника Евгения Полищука соорудили около источника прекрасную просторную купальню во благо всех приходящих ко святыне, которая была освящена 15 июня наместником Свято-Успенского монастыря архимандритом Алексием (ныне — епископ Аккерманский).
Мученическая смерть святого Иоанна Сочавского на земле Белгорода стала завершением истории древней Церкви в нашем крае.
Память святого великомученика – 2 июня (15 июня нов. ст.).
Тропарь великомученику Иоанну Новому, Сочавскому:
Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями, и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне приснопамятне.
Назад к списку
Тропарь Великомученику Иоанну Новому, Сочавскому.
ТРОПАРЬ, ГЛАС 4:
Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне приснопамятне.
КОНДАК, ГЛАС 4:
Морскую плавая пучину куплею, от востока тщался еси к северу, но Богу призвавшу тя, якоже Матфей мытницу, ты же куплю оставль и Тому последовал еси кровию мучения, временными искупив непроходимая и венец приял еси непобедимый.
СТИХИРА:
Днесь Церковь торжествует, страстотерпца красящися подвиги, яко многоценною одеждею, и вопиет, хвалящися: сицева моя рождения, таковы мои сынове, ихже первее породих Крещением, воспитах же страхом Господним, и ныне мученики вижду, истине венечники избранны, да молятся о вселенней ко Господу.
Тропарь мученику, глас 4:
Мученик Твой, Господи Иоанне, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе Бога нашего имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости того молитвами спаси души наши.
Кондак мученику, глас 6:
Звезда светлая явился еси непрелестная мирови, Солнца Христа возвещающи зарями твоими, страстотерпче Иоанне, и прелесть погасил еси всю, нам же подавши свет, молися непрестанно о всех нас.
Величание мученику:
Величаем тя, страстотерпче святый Иоанне, и чтем честная страдания твоя, иже за Христа претерпел еси.
Акафист Святому Великомученику Иоанну Новому, Сочавскому …
15 июня.
Тропа́рь, гла́с 4:
Житие́ на земли́ до́бре окормля́я, страда́льче, ми́лостынями, и ча́стыми моли́твами, и слеза́ми, па́ки же ко страда́нию му́жески устреми́вся, пе́рсское обличи́л еси́ нече́стие. Те́мже Це́ркве бы́л еси́ утвержде́ние и христиа́н похвало́, Иоа́нне приснопа́мятне.
Кано́н свята́го. Гла́с 4.
Пе́снь 1.
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Новоявле́н му́ченик, блаже́нне Иоа́нне, вселе́нней напосле́док яви́лся еси́, те́мже ми́ пода́ждь сло́во твое́ю благода́тию, твоя́ по́двиги воспе́ти по достоя́нию.
Очи́ма мы́сленныма, предстоя́ на суди́щи, му́чеников зре́л еси́ честно́е сосло́вие, тебе́ призыва́ющих ра́достно, Иоа́нне, и подо́бными венцы́ украша́ющих.
Во́инством досточу́дным твоего́ сопротивле́ния побе́дная прия́хом на мучи́теля естеству́: соверше́нне бо посра́млен бы́в, не ктому́ мучи́тельская дерза́ти начина́ет.
Оде́явся в броня́ испове́дания ве́ры и шле́м возложи́в благода́ти, светле́йший язы́ком, Иоа́нне, боговеща́нным и честны́м, я́коже мече́м, ссе́кл еси́ безу́мнаго епа́рха.
Богородичен: Гора́ превысо́кая, ю́же ви́де Дании́л, ка́мень от горы́ же отсече́ся му́жеску руку́ кроме́, Тебе́ прообразова́, Богоро́дице: без му́жа бо на́м пло́тию родила́ еси́ Емману́ила.
Пе́снь 3.
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.
Му́ками, я́ко зла́то честно́е, искуси́лся еси́, страда́льче сла́вне, и Царю́ си́л прине́слся еси́, всепло́дие словеси́ и́стинно, вме́сто огня́ олта́рнаго мече́м истне́емо.
О Влады́це пе́рвее и Го́споде не насы́тишася иуде́е законопресту́пнии и пророкоуби́йственнии, но и Того́ му́ченика влачи́ма неми́лостивно, от слу́г нече́стия теку́ще закала́ху.
Епа́рх се́ти простира́ше словесы́ ласка́тельными к ловле́нию страда́льца прему́драго. Но о́н вопия́ше к нему́: преста́ни на мно́зе буесло́вия, а́з бо тва́ри не поклоню́ся, па́че Созда́вшаго.
Ма́слина плодови́тая в це́ркви Жива́го Бо́га твои́х моще́й ра́ка ны́не яви́ся, от нея́же обира́ем разли́чная неду́гов исцеле́ния, и́же тобо́ю обога́щшиися и чудесы́ твои́ми крася́щиися.
Богородичен: Рече́ боже́ственный Иезеки́иль: и бу́дет две́рь затворе́на. И сие́ на Тебе́ испо́лнися, Влады́чице: вни́де бо несказа́нно в Тя́ Отчее Сло́во и ми́ру яви́ся Плотоно́сец из Тебе́, Де́во, сохрани́в Тя́ во обои́х.
Седа́лен, гла́с 8.
Прему́дрости рачи́тель бы́в, сокро́вище доброде́телей, отону́дуже и поче́рпл еси́ боже́ственная разуме́ния. Те́мже и, вре́мени призва́вшу, к подвиго́м усе́рдно совле́клся еси́, прие́мля му́ченическия ра́ны, пло́ти содробле́ние и крове́й истоща́ние, и ны́не живе́ши в неизрече́нне све́те с му́ченики. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою святы́м моще́м твои́м.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Помышля́ю су́д и бою́ся, испыта́ния трепе́щу стра́шнаго и ужаса́юся му́ки и огня́ боле́зни, тмы́ же и та́ртара. Увы́, что́ сотворю́? Сту́д ка́ко претерплю́, егда́ кни́ги разгну́тся и дея́ния облича́тся? Сего́ ра́ди припа́даю Ти́, Богоро́дице Пречи́стая: предста́ни ми́ тогда́, ну́жды о́ныя изыма́ющи, Тебе́ бо и́мам прибе́жище, Влады́чице.
Пе́снь 4.
Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Удица льсти́вая язы́к бя́ше мучи́теля, вра́жиими подви́жимь ко́зньми, преложи́ти великоду́шнаго спеша́щь, но безде́лен обличи́ся, страда́льцу в ра́дости зову́щу: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Что́ ми мно́гая словеса́ и обеща́ния тле́емая, я́же безу́мне предлага́еши? — Иоа́нн к мучи́телю вопия́ше, — сия́ вся́ мне́ же́лчи горча́йша, сла́достно взыва́ющу: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Егда́ ра́ны мно́жайшия на мои́х процвету́т пло́тех, тогда́ венце́м светле́йшим упова́ю сподо́битися, — страда́лец к пе́рсу глаго́лаше, — не косни́ про́чее, о злому́дренне, а́з бо вопию́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ника́коже тебе́ послу́шаю, к па́губе привлача́ща, — огнеслужи́телю Иоа́ннй веща́ше. — Умру́ же па́че усе́рдно за Уме́ршаго мене́ ра́ди и с му́ченики све́тло вопию́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богородичен: Изобразова́ше в Чермне́м проше́ствие дре́вле Изра́илево безму́жное Твое́ рождество́, Всецари́це: я́коже бо о́н тогда́ про́йде немо́кренно, та́ко и Христо́с безсе́менно от Твои́х пречи́стых крове́й произы́де, Де́во.
Пе́снь 5.
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.
Изнемого́ша бию́ще слуги́ страстоте́рпческия пло́ти, утруди́ся и мучи́тель томле́ния изыску́я: но о́н до́блественне терпя́ше, красу́яся ра́нами, я́же за любо́вь подъя́т Го́спода твоего́.
Ко́ль стра́шно же и пресла́вно о Христе́ сопротивле́ние твое́, ему́же у́бо почуди́шася племена́, обре́тшаяся на по́двизе, и похвали́ша терпе́ние, пе́рсы же посрами́шася со иуде́и, студо́м облеко́шася.
Окрест стоя́ху мно́жества, зря́ще быва́емое, сла́вне, и мучи́тель председя́ше, тебе́ приобрести́ наде́яся, но погреши́ безу́мный тща́ния, всу́е претя́ непристра́шному и вотще́ бия́ адама́нта.
Епа́рха злочести́ваго безу́мному веле́нию руга́яся, боже́ственный Иоа́нн, пре́лесть облича́ше пе́рсския горды́ни: со́лнцу, глаго́ля, не поклоню́ся, тва́ри су́щи, челове́ком рабо́тающей, бо́льшему ру́к Бо́жиих созда́нию.
Богородичен: Горе́ бя́ше соприсносу́щен, Отцу́ и Бо́гу, Бо́г Сло́во и с на́ми Бо́г и Челове́к, Богоро́дице, Тобо́ю соше́д к на́шему смире́нию, свобожда́я от кля́твы пра́дедния: Тебе́ бо ви́де патриа́рх Иа́ков ле́ствицу небе́сную.
Пе́снь 6.
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Ника́коже поколеба́ша столпа́ благоче́стия свире́пство повелева́ющаго, ниже́ па́лицами бие́ния, но ни ра́ны, ни сме́рть ну́жднейшая.
Оку херуви́мскому ума́ твоего́ чистота́ уподо́бися: до́ле бо му́жески терпе́л еси́ муче́ния, горе́ же предстоя́л еси́ Влады́це, Иже посла́ тебе́ вене́ц победи́тельный.
Взыгра́шася све́тло му́ченичестии тогда́ ли́кове, ви́девше твое́ дерзнове́ние, и, прини́кше ку́пно со Ангелы, неви́димо укрепля́ху тя́ в по́двизе.
Ужа желе́зная Иоа́нн, страда́лец изя́щный, зла́та ого́рлия вменя́ше я́, и я́же от иуде́й ка́меней мета́ния, — степе́ни к небе́сному ше́ствию.
Богородичен: Обра́зне руно́ Гедео́н прия́т ороше́но, Твое́ предвозвеща́я чу́до: сни́де бо, я́ко до́ждь на руно́, Богоро́дице, Еди́ный от Тро́ицы во утро́бу Твою́, воплоща́емь.
Конда́к, гла́с 4.
Морску́ю пла́вая пучи́ну ку́плею, от восто́ка тща́лся еси́ к се́веру, но Бо́гу призва́вшу тя́, я́коже Матфе́й мы́тницу, ты́ же ку́плю оста́вль, и Тому́ после́довал еси́ кро́вию муче́ния, вре́менными искупи́в непроходи́мая, и вене́ц прия́л еси́ непобеди́мый.
Икос:
Прему́дрый Зижди́тель и Влады́ка, и Господи́н виногра́да мы́сленнаго, я́коже пресвяты́ми Свои́ми усты́ во при́тчи виногра́да глаго́лет: я́ко во единыйна́десят ча́с де́лавшим подо́бную даде́ це́ну, я́кожде и от пе́рваго де́лавшим. Ны́не де́лы извести́ в при́тчи кры́емое, Иоа́нна показа́в све́тла му́ченика, на са́мый уже́ после́док ле́тным ты́сящам, подо́бно пе́рвым страда́льцем просла́ви нетле́нием и исцеле́ния да́ром: вре́менными бо искупи́в непроходи́мая, и вене́ц но́сит непобеди́мый.
Пе́снь 7.
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Приноси́мая ти́ страда́ния, Иоа́нне досточу́дне, младе́нец стреля́ния му́жески вменя́л еси́, ра́достно поя́: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Ру́ку ча́сто простира́я к мучи́телю, Иоа́нн глаго́лаше: что́ всу́е труди́шися, безсту́дне? му́ки бо творя́ мне́ — пестра́ одея́ния, и сме́рть — вене́ц безсме́ртия.
Истинен а́з му́ченик и́стиннаго Христа́ Бо́га на́шего, — страда́лец взыва́ше, — влаче́ния бо цве́ты благово́нны вменя́ю и кро́вныя струи́ — ба́ню креще́ния.
Но́щь от мене́ су́дится житие́ е́же во пло́ти, — Иоа́нн любому́дрствоваше, — ско́ро у́бо про́чее пло́ти разреши́ мя́ соу́за, да я́же со Христо́м жи́знь насле́дую.
Богородичен: Ри́торствующий язы́к безгла́сен и недви́жимь, и́же о Тебе́ зри́м, Богора́дованная: не и́мать бо пости́гнути непостижи́маго зача́тия неизрече́нное рожде́ние.
Пе́снь 8.
Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Ублажи́ша тя́ цари́, благослови́ша тя́ святи́тели, слы́шаще твое́ му́жественное терпе́ние и ко Христу́ хода́тая стяжа́вше тя́. И ны́не приходя́ще, честны́м твои́м моще́м покланя́ются.
Шата́шася иногда́ язы́цы с людьми́ законопресту́пными, на Христа́ и Го́спода поуча́ющеся тще́тная, и ны́не собра́шася, пе́рсы у́бо Иоа́нна влача́ще, иуде́и же закала́юще.
Ят бы́сть тобо́ю, и удержа́н, и до конца́ низложе́н зми́й безпло́тный во пло́ти твои́м терпе́нием. И того́ кре́пость угасе́ и лю́тое мучи́тельство, Христу́ в пло́ть обо́лкшуся.
Хваля́ся я́звами Христо́выми, к ве́чным восте́кл еси́ оби́телем, в багряни́цу оде́ян, му́чениче, от крове́й твои́х обагре́ную, и све́тло Царю́ си́л предстои́ши, с му́ченики лику́я.
Богородичен: Иса́ии у́гль дре́вле по́слан бы́сть, клеща́ми носи́м от Серафи́ма, каса́ющся тому́ и грехи́ оставля́ющь. Клеща́ же Ты́ еси́, Де́во, боже́ственный Угль носи́вшая во оставле́ние грехо́в челове́честву.
Пе́снь 9.
Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Во́ин и́стинный Христо́ва пропове́дания бы́л еси́, Иоа́нне, и ле́сти потреби́тель безбо́жия. Те́мже и ны́не моли́твами твои́ми потреби́ ва́рварское воста́ние, сла́вне, низлага́я.
Аще и разсе́яни бы́ша свяще́нныя твоя́ пло́ти, му́дре, а́ще и кро́ви излия́шася, но победи́тельная на тебе́ преидо́ша. Те́м на на́с востаю́щих си́лою твое́ю посрами́ и нас яви́ победи́телей.
Лу́к сокруши́ нечести́вых, во́ине непобеди́ме, непра́ведно дви́жимый на твое́ достоя́ние, е́же себе́ избра́л еси́, возлюби́в, и нас утверди́, да и мы́ ти́хо и ми́рно препрово́дим жи́тельство.
Юже жела́хом па́мять светоза́рную твою́ и честну́ю, прия́хом и облобыза́хом, ра́дующеся ду́хом и игра́юще, мо́лимся, блаже́нне: ме́сто сие́ и лю́ди, иде́же изво́ли сла́витися, сохраня́й невре́дно.
Богородичен: Его́же проро́цы провозвести́ша вси́ многообра́зне, воплоща́ема на́с ра́ди, Тобо́ю ви́дехом, Богоро́дице, Бо́га, на́м соверше́нна, избавля́ющаго челове́ки от кля́твы пра́дедния, мы́ же Твои́ми моли́твами ве́чныя гее́нны да изба́вимся.
Свети́лен.
Све́ту невече́рнему предстоя́, блаже́нне, с му́ченическими ли́ки, воспева́ющия тя́ в па́мяти твое́й от искуше́ния спаса́й моли́твами твои́ми.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Незаходи́маго Све́та носи́ло, Присноде́во, просве́щшаго седя́щих во тме́ неве́дения пре́лести, озари́ и на́м, гре́шным, све́т Сы́на Твоего́.
Молитва великомученику Иоанну Новому, Сочавскому
Святый, славный и всехвальный великомучениче Христов Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим тя раби твои, собрании днесь в Божественнем твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь тя призывающим и мученическия твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов, до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва вторая великомученику Иоанну Новому, Сочавскому
О, святы́й уго́дниче Бо́жий, Иоа́нне! По́двигом до́брым подвиза́вся на земли́, восприя́л еси́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й твой о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства твоего́ и чтим святу́ю па́мять твою́. Ты же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́ моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́кого зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством твои́м, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
православный-молитвослов.рф
Самая сильная молитва святому великомученику
Вот ее текст.
Такую молитву вместе с карманной иконкой можно приобрести в любой православной церкви. Она будет заламинирована, так что бумажку можно удобно носить с собой.
Молитесь в одиночестве, произнося каждое слово с чувством. Общение с Господом — это не стишок на новогоднем утреннике, не торопитесь поскорее оттараторить все слова и вернуться к домашним обязанностям. Если обращаетесь к святому часто, выучите слова молитвы. В конце трижды перекреститесь и поклонитесь (если не имеете иконки святого, то иконостасу). Хотя, если бизнес серьезный, иконку все же лучше купить. Знающие люди размещают ее прямо в офисе или торговом зале, но не на виду.
Также важно успеть обратиться к святому, прежде чем начнете продажи или важные переговоры.
Но что, если вы молитесь ежедневно, а торговля не идет? Загляните вглубь своего сердца. Не таите ли вы там какого-то большого греха? Постарайтесь искупить его, жить по христианским обычаям — тогда и Господь быстрее услышит ваши просьбы.
Как еще можно молиться Иоанну Сочавскому перед началом своего дела, большой продажей или покупкой
Эту молитву можно прочесть, прося успеха.
Данную молитву больше всего уважают работники торговли.
А этот текст актуален для большой покупки (машина, квартира). Впрочем, собираясь продать имущество, тоже не грех попросить небесного покровительства. Ведь вы тоже рассчитываете не продешевить и не попасть на мошенников.
Также об успехе в торговле или бизнесе можно заказать в церкви акафист — молебен-восхваление определенного святого (в данном случае — Иоанна Сочавского).
Впрочем, читать его можно и дома.
Вот его текст.
А вот как он читается:
Кому еще молятся об успехах в торговле?
Если перед большой покупкой вы не находите себе места, одной молитвы может оказаться недостаточно для того, чтобы успокоить душу.
Попросив заступничества у Иоанна Сочавского, можете также обратиться к Николаю Чудотворцу и Серафиму Саровскому (святые при жизни щедро помогали людям, попавшим в беду).
Некоторые люди, видя в интернете молитвы мученику Иоанну, думают, что они адресованы Иоанну Предтече (Крестителю). Но это не так. Данному святому молятся по иному поводу — об укреплении веры, успокоении души, даровании покаяния.
Когда молиться не стоит
И Господь, и святой Иоанн, являющийся нашим посредником (ему мы делегируем свои просьбы к Богу, так как из-за грехов часто недостойны обращаться к Нему лично), с радостью благословит любой честный труд. Торговля тоже к такому относится. Ведь нет ничего дурного в том, чтобы вырастить урожай и продать, купить что-то импортное и предложить согражданам, а также открыть медицинскую, клининговую или другую фирму и предлагать согражданам полезные услуги.
Иное дело — нечестивый бизнес или обман покупателей.
Даже не пробуйте обращаться к святому Иоанну, если вы:
- обвешиваете покупателей, перебиваете (изменяете) сроки годности, предоставляете неправдивую информацию о качестве товара;
- слишком завышаете цену, пользуясь отсутствием конкуренции;
- реализуете что-то неугодное церкви (к таким вещам относятся водка и сигареты);
- действуете в ущерб другим (например, ваш магазин «душит» и разоряет другие точки продажи).
Также, даже если ваша душа чиста, не используйте молитвы в стихах, которые предлагают оккультные сайты. Даже если там упоминается имя Господа и святых, это не что иное, как заговоры. Читать их православному человеку грешно.
Но почему мы обращаемся к нему: кто такой Иоанн Сочавский
При жизни он был купцом, причем очень набожным христианином. Жил в начале 14 века. Жизнь свою проводил в странствиях, разыскивая уникальные товары. При этом был честным и щедрым.
Свою мученическую смерть за веру он принял в городе Белград (сейчас — Белгород-Днестровский). Сюда он прибыл на корабле, и во время поездки капитан (не христианин) поспорил с ним о вере, после чего затаил на этого человека злобу. Прибыв в город, капитан пошел к градоправителю и сообщил, что, дескать, его знакомый христианин решил отречься от своей веры. Иоанна было приглашено к огнепоклонникам. Поняв, зачем его позвали, Иоанн не испугался и открыто отказался отречься от истинной веры.
Праведника два дня избивали, а потом он был обезглавлен. Иоанну на то время было всего 30 лет…
Тело его оставили лежать на улице. Местные христиане боялись к нему прикасаться, чтобы не прогневить градоправителя. Но когда ночью все увидели свет над телом Иоанна, они поняли, что это божественное знамение. Они похоронили мученика на местном кладбище. Причем капитан, повинный в смерти мученика, предлагал вернуть тело невинно убиенного на родину. Но Иоанн пришел к нему во сне, повелев оставить его в Белграде.
Мощи святого пролежали в местной церкви до начала 15 века. Потом по приказу князя мощи перенесли в город Сочаву (сегодня Сучава). Здесь они и лежат до сих пор, в монастыре Святого Иоанна Нового. По названию этого города Иоанн и получил имя Сочавский (реже его называют Сучавским).
Церковный день памяти великомученика
2 июня (по старому стилю) или 15 июня (по новому стилю). В этот день особенно хорошо пойти в Божий храм и заказать акафист Иоанну Сочавскому.
Более подробно о житии великомученика можно услышать в проповеди, которую для своей паствы 15 июня прочел онлайн батюшка: