Содержание
Икона «Спорительница хлебов» — в чем помогает
С детским доверием полагаясь на защиту и божественную опеку Святой Девы, в один из последних дней перед кончиной старец Оптинский завещал покровительство своей обителью самой Богоматери.
Всем своим духовным детям он разослал литографии «Спорительницы хлебов», а шамординским монахиням дал наставление каждый день преклоняться перед этим образом. Молитвы послушниц отца Амвросия не оказались напрасны: 1891 год, ознаменовавшийся голодом во всех краях российского государства, принес на поля Калужской губернии и самого Шамордино богатый урожай.
Молва о чудесах, творимых ликом Богородицы, разлетелась по всей стране. В 1982 году из-за большой засухи голодная чума охватила Воронежскую губернию. Тогда одна из новосписанных копий иконы Божьей Матери «Спорительница хлебов» по просьбе настоятельниц была привезена в Пятницкую женскую общину. Перед ней отпели богослужение, и вскоре благодатные дожди возвратились на выпаленные солнцем земли и подарили местному крестьянству богатую жатву.
У вас есть телеграм? Если да, тогда вам понравится наша православная группа в телеграме: https://t.me/molitvaikona, заходите, мы ждем Вас!
По сей день молитва Богородице Спорительнице хлебов о достатке и урожае читается православными земледельцами в память о былых и с верой о будущих ее чудесах.
Молитва иконе «Спорительница хлебов» поможет каждому нуждающемуся попросить и о хлебе насущном, и о духовном. Сила ее, наряду с другими славословиями к Богородице, заключена в вечной идее, что чтение молебна не даст потеряться ни одной душе и убережет каждого, кто устремится к очищению, принеся праведников к Божьему престолу, словно зерна в пшеничных колосьях.
Иконе «Спорительница хлебов» о чем молиться:
- Уберечь урожай от стихийных недуг, отогнать пожары, засуху, грады, ливни, сильные морозы
- В приготовлении пищи: еда станет как никогда вкусной, если поставить зажженную лампадку перед образом Девы Марии
- Обрести благословление на плодородный труд
- Сохранить семейное благополучие, отвести горе: пожилые люди взывают о поддержке в старости, молодые – об обретении взаимопонимания, воспитании послушного ребенка
Здесь представлен сам текст молебной речи:
«О, Пресвятая Дево Богородице, Премилостивая Владычице, Царице Небесе и земли, всякаго дома и семейства христианскаго Благоустроительнице, труждающихся благословение, нуждающихся неистощимое богатство, сирых и вдовиц и всех людей Кормительнице!
Питательнице наша, рождшая Питателя Вселенныя и Спорительнице хлебов наших, Ты, Владычице, ниспосылаеши Твое Матернее благословение градом нашим, селам и нивам и коемуждо дому, на Тя упование имущему. Темже с благоговейным трепетом и сокрушенным сердцем смиренно молим Тя: буди и нам, грешным и недостойным рабом Твоим, мудрая Домостроительнице, житие наше добре устрояющая.
Всякое же сообщество, всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди. Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай, всех вразуми преискренне взывати ко Господу: “Хлеб наш насущный даждь нам днесь”.
Сохрани, Пречистая Мати, люди Твоя от всякия нужды, болезни, глада, губительства, града, огня, от всякаго злаго обстояния и всякаго нестроения. Обители нашей (веси), домам и семействам и всякой души христианстей и всей стране нашей исходатайствуй мир и велию милость, да славим Тя, Премилостивую Питательницу и Кормительницу нашу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь».
Где можно найти святой лик Богородицы
В 1892 году Святейший Синод указал вывезти оригинал святого образа из Шамордино. Последующие события, случившиеся с этой иконой, не фиксировались, поэтому сейчас точное ее местонахождение неизвестно. Есть предположения, что подлинник ныне храниться в Литве в селе Михнево, что под Вильнюсом. В самой Шамординской обители, возродившей свое служение Господу в 1990 году, почитается один из более новых традиционных списков иконы Богоматери.
Дни совершения празднований иконе «Спорительница хлебов»
Ровно за год до своей смерти, 15 октября 1890 года, отец Амвросий Оптинский велел послушнице записать свою волю о том, чтобы каждый год 15 октября по старому стилю (28 октября — по новому) в Шамординской обители правили службу, читали акафист и пели во славу Богородицы.
Храни Вас Господь!
Смотрите еще и видео об иконе Богородицы «Спорительница хлебов»:
«Я И НЕ ЗНАЛ, ЧТО МЕНЯ ТАК ЛЮБЯТ» Однажды учительница математики из Миннесоты дала ученикам такое задание: составить список класса, подумать, что больше всего нравится в каждом из одноклассников, и записать это качество напротив его фамилии. В конце урока она собрала списки. Это было в пятницу. За выходные… Луковка Жила-была одна баба злющая-презлющая, и померла. И не осталось после нее ни одной добродетели. Схватили ее черти и кинули в огненное озеро.А Ангел-Хранитель ее стоит да и думает: «Какую бы мне такую добродетель ее припомнить, чтобы Богу сказать». Вспомнил и говорит Богу: … ВЫРОСШИЕ ПАЛЬЦЫ НАЗАРА СТАДНИЧЕНКО. ЧУДЕСА СВЯТОГО ЛУКИ Чудо произошло с Назаром в 2001 году. Когда Назар Стадниченко учился в пятом классе музыкальной школы, он понял, что хочет стать пианистом и связать свою жизнь с музыкой. Почти все свое время он уделял музыке. Но однажды в Феодосии, где мальчик гостил у бабушки, он прихлопнул тÑ… В БЕЛОРУССКОМ МОНАСТЫРЕ НА СТЕНЕ ПОЯВИЛСЯ НЕРУКОТВОРНЫЙ ЛИК ХРИСТА На стене разрушенного монастыря появился нерукотворный лик Христа — такой же, как на знаменитой Туринской плащанице.Чудо произошло в Свято-Успенском монастыре на границе Беларуси и России. Засиявший на стене образ Христа, словно две капли воды, похож на знаменитый плат Ð…Проект службы иконе Божией Матери именуемой «Спорительница хлебов»
← к оглавлению
Служба находится на редакции в издательском совете Русской Православной Церкви. (spor_sluzhba.doc 106 kB)
НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ
Стихиры Богородице глас 4
Приидите вси нищии / алчущии душею притецыте вси / се бо Небеснаго Хлеба Чертог / на облаце предгрядет / обвеселяя народы православныя / исполняя во благих желания всех / и насыщает млеком и медом земли обетованныя.
Насыщаеми Тобою Богородительнице / гласы хвалебныя Тебе приносим днесь / несть бо у нас иныя Предстательницы паче Тебе / несть бо иныя кормительницы кромé Тебе / несть и иныя любвеобильныя Матере / милующия присно род христианский.
Хлеба Небеснаго Трапеза тáинственная / манны древнеизраильския скиния Божественная / Жезл прозябый Цвет нетления / новозаветная Чаша спасения / в Нейже растворися Божественнаго Сына Твоего хлеб и вино / сия сладости причастники нас соделай / Дево Спорительнице.
Слава и ныне: глас 5
Возвеселися обитель Оптинская / убранством есенним украсися и пой / яко угобзися духовная нива твоя / и поля твоя исполнишася тука / Матерь Света имущи в себе Спорительницу хлебов / темже не взалчут нижé возопиют / аще православно Ту исповедати будут чада твоя / яко Матеродевственную Богородительницу чистую.
Стихиры на стиховне глас 2
подобен: Доме Евфрафов:
Житнице Слова / спасения Ходатаице / нивы одушевленныя Дево Спорительнице / Твоя рабы сохрани / плевелосожжения.
Стих: Приведутся девы в след Ея / искрении Ея приведутся Тебе
Скиния верных собрания / Долина новаго Израиля / на Нейже крини девства цветут / благовонствующе чистотою.
Стих: Предста Царица / одесную Тебе.
Хлеба насущнаго подаждь рабом Твоим / на нивах труждающимся / и всякаго вреда избави стадо Твое / Тя присно хвалящее / Спорительнице Дево Всеблаженная.
Слава и ныне: глас тойже
Амвросия богомудраго в помощь призовем / со Спорительницею Девою помолитися / во еже избавитися глада духовнаго обители Оптинстей / и всем весем земли Русския / Словом Животворным насытитися.
По ныне отпущаеши:
ин Тропарь глас 3
Всея вселенныя Питательницу / нищих Заступницу и обидимых Покров / нивы одушевленныя Спорительницу / Тя вернии познавают Дево Богородительнице / Хлеб бо Божественный во чреве Твоем истинно испечеся /сохранив неврежденна ложесна Твоя Непорочная, / темже сладости Божественныя причастники нас сотвори / и ниву Господню соблюди неврежденну / до скончания века.
НА ВЕЧЕРНИ
На Господи воззвах: стихиры гл. 1
подобен: Небесных чинов:
Приидите православнии народи / возблагодарим Питательницу нашу / всея вселенныя великое сокровище / в песнех духовных почтим Богоотроковицу Марию / яже дланема Своима ниву Господню хранит / в снопы спасаемых спорующи верных / и ересей плевелы отметающи / Хлеба насущнаго Подательницу / млеком питавшую Питающаго вся.
Госпоже Всемилостивая / Царице сущи Небесе и Земли / на облаце яко на престоле возседящи / обходиши землю русскую / и делателей нивы Господней благословляеши / и яже на полях жнущих пшеницу / во обою Спорительница являешися / яко Мати сущи Зиждителева / и Питателя всея вселенныя.
Христианом Помощница, верным твердый Покров / укрепи нас, Владычице, недостойных раб Твоих / и нивы наша угобзи и жительство возвыси / еже руками деяти, душами же славословити / добродетелей плод приносити сторицею / в Житницу Небесную / Твоим Богомати ходатайством / благодаряще о всем Сына Твоего.
Оляденевшия нивы душевныя / ороси теплым дождем молитв Твоих / Облаче росоносный Солнца Правды Христа / Дево Богородице / Матерним попечением яко земледеланием / изчисти бразды сердечныя / всевающи в ня сéмена слова животнаго / и плодоносну покажи, Спорительнице, / пажить спасаемых.
Слава и ныне: глас 5
Посетила еси землю Твою Дево Владычице / и упоила еси ю / еже обогатити ю: / река Божиих щедрот наполнися вод: / уготовила еси пищу нам, яко тако есть уготование / бразды ея упой, умножи жита ея: / в каплях ея возвеселится прозябающи, / благословиши венец лета благости Твоея Спорительнице / и поля Твоя исполнятся тука: / разботеют красная пустыни и радостию холми препояшутся. / Одеяшася овцы пажити Твоея одеждею веселия / ибо удолия умножиша пшеницу: / воззовут благодаряще и воспоют: / Радуйся Спорительнице наших хлебов / радуйся Трапезо тáинственнаго веселия / радуйся Хлеб неснедаемый алчущим подающая / и Питателя всея вселенныя на рукý Твоéю носящая / Радуйся, Мати Божия, / помилуй и спаси рабы Твоя.
Стихиры на литии, глас 1
Небеса да воспоют славу Божия Матере / горы и холми согласно да возгремят / и поля дубравная и нивы плавыя / да возплещут хвалу тáинственно / яко Всемилостивая Госпожа всея твари / предста на облаце / руце благословеннеи молебственно простирающи: / Зряще сие Ангели удивишася / Царица о гресех людских молит всех Бога Судию / Матернее дерзновение употребляющи / еже избавити землю проклятия вечнаго / и, о чудесе, Сын преклоняется / и двери милости небесныя отверзаются / и злачная поля исполняются тука / и земля разумная прозябает цветы смиренномудрия / благовонствующи молитвою покаяния / темже благодарно вси вернии да возопиют: / Слава Ти Мати Божия; / Спорительница сущи хлебов / и нивы одушевленныя Споручница / помилуй нас.
Слава и ныне: глас 7
Боголепную Отроковицу в песнех почтим / Девическую красоту воспоим яко словесный Рай, / яко Скинию нерукотворную / в Нейже Слово Плоть бысть / и приобщися нам преискренне / питие растворив жизни вечныя: / ядите Мое Тело и пийте Мою Кровь / Премудрость глаголет Божественная / Небесным Хлебом насыщая всех / любовию поющих / Спорительницу хлебов, Небесную Матерь / и Питательницу всея вселенныя.
Стихиры на стиховне глас 4
Подобен: Яко добля:
Жатву и весну Твой Сын создал есть / Дево Богоневестная / Ты же покаяния нам весну принеси / Ластовице Богокрылая / да тепле сеюще слезами в бразды душевныя / рукояти псаломски радования пожнем / и цветы благодарения / принесем Тебе Владычице.
Стих: Слыши Дщи и виждь /и приклони ухо Твое
Яко благоуханный и медоточный Рай / яко палата царская и красная / яко село сладкое Чрево Твое Богоприятное / упасеся бо в Тебе Агнец Божественный / Иже Кровию Своею очищает мира грех / и верныя питает Божественно / на пажити живота изводя стадо Свое / под Твоим Богомати покровом.
Стих: помяну имя Твое / во всяком роде и роде
Земля новая и обетованная / земля из Неяже течет мед и млеко / и алчущия напояет сладостию Божественной / Земля на Нейже процвете Животворная Лоза / и вином оставления напояет души изгибшия грехом / всем изцеления подающая: / Ты еси Дево Богорадованная / Тя пророческими гласы восхваляющих / сподоби со пророки в раю жити.
Слава и ныне: глас 1
Пророкоименитая Дево Боголепная / словесный Раю и Скиние Божественная / Руно Гедеоново, Росо Неботочная / Горо Даниилова, Еяже ради небесныя горы возрадовашася / и небеса искапают сладость / Земле обетования израстившая Житомерителя всех веков / Нивы одушевленныя Спорительнице, / посли на души наши росу благодати Твоея / и исполни поля наша тука / да плод трудов наших принесем в житницу небесную / и нищия препитаем / и в радости возопием: / радуйся, Обрадованная с Тобою Господь / и Тобою с нами / до скончания века.
НА УТРЕНИ
На Бог Господь: тропарь глас 3
О Пречистая Дево Марие / Мати Царя небесе и земли / благоутробно презираеши на любящих Сына Твоего / Христа Бога нашего / и труждающихся во имя Его / вечнаго ради спасения, / и подаеши им вся обильно к наслаждению / Спорительница сущи хлебов им / избавляющи их всякия нужды и утеснения / и устрояющи им рабом Твоим сущим / избавление вечныя муки и жизнь вечную.
По первом стихословии, седален, глас 2
Подобен: Милосердия сущи:
Украшаема различным светолитием,/ небо явилася еси одушевленное Богородительнице,/ Солнце Правды царственно имущи в Себе,/ темже лучи благоволения Отча простри к нам Дево Чистая/ и нивы наша угобзи и плевелы исторгни душетленныя,/ яко Спорительница показалася еси нам, Всемилостивая.
Слава и ныне: тойже
По втором стихословии, седален, глас 3
Подобен: Красоте девства:
Церкве честныя бразды напоишася,/ тучами священных молитв Твоих Дево Богоблаженная,/ и клас израстити сотвориша, спасения надежды и веры:/ имиже питается всякая душа, божественною благодатию;/ темже и ныне одожди мир и благоустроение жительству нашему/ да в тишине глубоцей Твою благостыню славим Дево Всепетая.
Слава и ныне: тойже
По полиелеи седален глас 1
подобен: Камени запечатану:
Девическаго Твоего чрева красен клас явися, израстила бо еси мiрови Жизнь. Сего ради вернии вси по долгу Тебе Богородице вопиют, славяще честное Твое торжество Пречистая: Слава промышлению Твоему о нас Спорительнице. Слава Державе Твоей в земли Рустей. Слава милосердию Твоему Мати любоблагоутробная.
Слава и ныне: тойже
Стихира по 50-м псалме глас 6
На земли Тя Небо Чистая показа / Иже во утробе Твоей вселивыйся Бог Слово / плоть приим, Иже естеством незримый: и дождиши всем безсмертную росу Неискусобрачная: / темже пажить спасаемых плодоносну покажи / и угобзи нивы полей наших / да плод принесем Сыну Твоему / двустаричествующий.
Канон празднику иконы Божией Матери Спорительница хлебов
Глас 2, егоже краегранесие: Мариам Дево, рукояти, Спорительнице, песней приими.
Песнь 1
Ирмос: Моисейскую песнь восприимши, возопий, душе: / Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, / сей мой Бог, и прославлю Его.
Мариам Деву возвеличим вернии, яко облак сущи Божественный,/ новому Израилю одождивши Манну небесную, от неяже ядущии вси,/ ктому не умирают.
Ангельскаго хлеба древле вкушь Израиль, не возблагодари Питавшаго,/ мы же возвеличим Деву рождшую нам Еммануила,/ Плоть верным в снедь давшаго, еюже обожихомся.
Разумно квас человеческаго естества прием от кровей Твоих, Дево Всечистая,/ и созда его тесто Зиждитель, зарею Духа ожже,/ и в ложеснах Твоих Хлеб испечеся небесный, на спасение человеков.
Слава: Идеже хощет побеждает естества чин Сын Твой, Дево Владычице:/ пятьми хлебы насыщает народы и Плоть Свою таинственно хлеботворит,/ и верныя питает Божественно.
И ныне: Ангельския силы Тя превозносят, Марие,/ и земнороднии хвалы сплетают песненно, яко Рождеством Твоим мир во вселенней утвердися,/ и упованием небесным земля возрадовася.
Песнь 3
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи / языческая неплодящая Церковь / пришествием Твоим, / в немже утвердися мое сердце.
Матеродевственная слава Твоя всю исполнь вселенную,/ и неплодствующих надежда явися, и девству хвала,/ и матерем утешение, и Божиих даров изобилие,/ Ты еси, Дево Богоневестная.
Древо Животное процвете посреде Тебе Богорадованная Дево,/ и нов Тя рай показа, Плод израстшая питающий всю вселенную,/ Имже огорчися ад, и сладость вкуси, праотец Адам.
Евино преслушание разрешися Рождеством Твоим, Чистая,/ и терпеливое Адамово венчася послушание,/ иже в поте лица своего труждашеся,/ и услади его горечь Господь – Сын Твой, Дево, и Живот всех.
Слава: Водами Божественными напой алчущия души,/ и хлеба животнаго нам подаждь, чада Твоя православно взывают,/ Марие Дево Житнице Слова и Облаче Духа,/ на пажити преданий Твое стадо соблюдай.
И ныне: Одожди нивы наша и угобзи я,/ и землеретное естество водами Духа Святаго напой,/ яко во обою Тя помощницу вемы, Дево,/ Спорительницу сущу хлебов и Спасительницу человеков.
Седален, глас 4
Икону Твою, Пречистая Дево,/ повеле соорудити старец блаженный Амвросий,/ и Спорительницу хлебов наименова:/ мудростию бо старческою прозрел есть,/ яко Помощница Ты в трудех человеческих еси,/ и нивы одушевленныя Хранительница.
Слава и ныне:
Спасительный кров и всех радование,/ предваряющая скоро и спасающая,/ умилосердися и ныне, взываем к Тебе Чистая, о нас,/ призывающих Тя всегда во обстоянии:/ предстательства бо иного равномощнаго не имамы.
Песнь 4
Ирмос: Прозорливе пророк тайноводимый / Твоему, Христе, пришествию ужасается, /еже предрекий вопияше: / хваления Твоего исполнися земля, / Боголепно бо нашу нищету не презрел еси, / но пришел и спасл еси.
Рукояти пожинаем радости,/ песненныя хвалы Тебе плетуще, Всепетая,/ и душегубнаго избавляемся глада,/ всех Радование,/ яко Питателя родила еси,/ всех Господа.
Ускори на помощь и моление ко Всещедрому Сыну Твоему простри,/ и людем Твоим даруй утешение;/ еже изобилие земных плодов,/ и душам процвести добродетельми,/ матерними Твоими и всещедрыми молитвами.
Ко первообразней красоте Твоей умне простирающеся/ и песенное чествование Твоей иконе творим/ и умильно взываем к Тебе, Владычице:/ Стамну златую Тя, древле носящую манну,/ ведаше Израиль,/ нам же буди, хлебов Спорительница.
Слава: Образ дивный повеле написати старец Амвросий Оптинский:/ руце молебно простирающу,/ Царицу на облаце седящую;/ ниву Господню хранящую,/ и нивы хлебныя спорующу,/ и плевелы от обою отметающу.
И ныне: Яко Мати Жизнодателя,/ яко Адамова дщи,/ яко Дева Неискусобрачная и Богоневеста Прекрасная,/ посети род христианский Тя пророческими гласы воспевающий,/ и всякую скорбь утоли, и нýжды избави.
Песнь 5
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: / Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему / от нощи неведения / приведение имамы.
Толиких бед Тобою избавихомся,/ и толиких насладившеся богатых щедрот,/ неумолчными темже гласы воспеваем Тя Богородительнице,/ и ублажающе зовем:/ радуйся Ходатаице спасения нашего.
Истинно испечеся в ложеснах Твоих Дево, Хлеб живота вечнаго,/ и скинию Тя содела нерукотворенную,/ и трапезу тайную, и предложение хлебов,/ и вся яже глаголется о Святая Святых, и еще большая.
Спорительницу Тя вемы хлебов/ и нивы одушевленныя Споручницу,/ и труждающихся Похвалу, и умных делателей Наставницу/ и милостивую Заступницу роду христианскому.
Слава: Почести песненныя Тебе Единей Приснодеве приношаем,/ и Питателя Питательницу Тя нарицаем, Всечудная,/ и Зиждителя Матерь, и девственных светлую отраду,/ и алчущих душ, всесладостное насыщение.
И ныне: Обитель Оптинскую сохраняй Матерними Твоими молитвами,/ и вся в ней труждающияся спасай,/ Богородительнице, и покрывай,/ омофором Твоего всесильнаго заступления.
Песнь 6
Ирмос: Глас глагол молебных / от болезненныя, Владыко, души услышав, / от лютых мя избави: / Един бо еси нашего спасения виновен.
Родове родов плетут Тебе песни, Владычице Чистая,/ яко увенчана есть земля венцем Твоих щедрот,/ но паки умножи милости Твоя Богоневестная Дево,/ к воспевающим Тя, яко Спорительницу хлебов.
Изсушивши сады злобы,/ прозябением в Тебе Слова, Мати Чистая,/ из корене лукавыя мысли отсецы Твоих певцов,/ и насади добродетелей красная прозябения.
Терние израсти нам земля по падении и волчцы,/ и проклята бысть пробабьим грехом,/ но землю Тя нову Творец содела, Богоблаженная,/ Иже и прозябл есть Древом Животворным из Твоих Дево ложесн.
Слава: Евино решится проклятие Твоим Рождеством Пречистая,/ и сынове Адамли труждающеся не умирают в поте лица,/ но Божественный Плод Чрева Твоего вкушают, Богородительнице,/ и сладости наследствуют Рай.
И ныне: Летнюю память Твоей иконе совершаем, Спорительнице,/ и день от дне не престанем Тя восхваляти,/ темже милости пробави роду христианскому, и жито умножи полей,/ и цветоносие добродетелей даруй, и лето благоприятное душам.
Кондак гл. 2
Подобен: Пречистому образу:
Спорительница хлеба нам явилася еси в последнее время, / Дево Мати Пречистая Богородице, / ниву хранящи одушевленную от плевел и ересей, / и нивы хлебныя спорующи, / подающи помощь труждающимся, / и делателем евангельским венец нетленный: / темже благодарно Тебе со Амвросием и мы вопием: / радуйся Благодатная Господь с Тобою, / подаждь и нам недостойным росу благодати Твоея / и яви милосердие Твое.
Икос
Житницу Тя Слова познаваем Богорадованная Дево,/ яко угобзися в Тебе пшеница Живота Божественнаго,/ и ложесна Твоя благоплодная, яко село сладкое показася всем жнущим спасение и вопиющим:/ Радуйся отрасле неувядамыя розго;/ радуйся плода безсмертнаго стяжание;/ радуйся Делателя делающая Человеколюбца;/ радуйся Садителя жизни нашея рождшая;/ радуйся Ниво растящая гобзование щедрот;/ радуйся Трапезо, носящая обилие очищений;/ радуйся яко рай пищный процветаеши;/ радуйся яко пристанище душам готовиши;/ радуйся Благодатная, Господь с Тобою и мы со Амвросием Тебе вопием,/ подаждь и нам недостойным росу благодати Твоея/ и яви милосердие Твое.
Песнь 7
Ирмос: В пещь пламенную юноши три ввержени / ликование сплетения яко в нетленнем травнице / Христу, снаслаждающеся, вопияху, поюще: / отцев Боже, во храме Твоем благословен еси.
Неоранна Ты явилася еси бразда прозябшая,/ несеянный Божественный клас,/ Имже алчущих напитала еси,/ Божественными дарованьми же и благодатьми.
Икона Твоя Дево показася источник чудес,/ от негоже жаждущии снабдеваются изобильно,/ и недужливии здравии ходят,/ и плодоносит земля клас сторичествующий.
Царица сущи Небесе и земли,/ на облаце легцем возседящи,/ вся ны труждающиися благослови,/ и одожди полям влагу, и душам нашим источи, росу благодати Твоея Пречистая.
Слава: Ересей исторгни плевелы, Дево,/ и Ангелов в помощь нам посли, и злочестивая иконоборцев уста загради, Богородительнице;/ да не имут с нами во веки пети:/ благословен Плод чрева Твоего Чистая.
И ныне: Пажить плодоносну обретает стадо/ под Твоим Богомати окормлением,/ и душетленнии волцы не мощни расхитити словесных овец,/ хранимых благодатию Сына Твоего и Бога.
Песнь 8
Ирмос: В купине Моисею Девы чудо / на Синайстей горе Прообразившаго иногда, / пойте, благословите / и превозносите во вся веки.
Евангельскою лозою процвела еси Дево,/ Грозд зрелый породивши Царя Христа,/ Егоже вкусивши смерть погибе,/ вернии же вечнующе поют и превозносят Тя, во вся веки.
Спорительницу Тя поем, Мати Благая,/ Благаго бо Господа родила еси,/ Иже ниву одушевленную хранит дланми Твоима,/ и земли благоплодие дарует, матерними Твоими молитвами.
Новое чудо явися икона Твоя Владычице,/ сугубо действо в себе проявляющи Божественно,/ яже земли плодородие дарует, и душам цельбы точит,/ и Церковь цветущу показует, благохвалимую песненно.
Слава: Еже на облаце, возседящая и благословящая певцы Твоя,/ разсей Царице мглу душевную, и бурю греха разори,/ и возсияй нам день спасения, Солнцем, Иже из Тебе рождшимся,/ Марие Дево Преблагословенная.
И ныне: Изпечеся в ложеснах Твоих Хлеб Небесный,/ и неопалима пребыла еси Дево якоже древле купина,/ темже вещь попали моих страстей и боготворнаго причащения сподоби,/ огнесветла творя мя, во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Утроба Твоя Чистая Богородице Дево, / небесную тучу мирови укану, / Живот возсияющую Вечный, / и Адама со Евою в пажить райскую всели. / Темже Тя, едину в женах / Матерь бывшую Еммануилеву, вси роди, величаем.
Пренепорочное Чрево Твое,/ Богоотроковице Марие,/ стог честнаго гумна явися,/ миру нося пшеницу Живота, питающу всяческая,/ темже Тя яко виновну всех добрых,/ вернии по достоянию в песнех величаем.
Рукояти приими Спорительнице песненныя,/ яже Тебе Единей подобает принести от родов человеческих,/ яко Питателя всея вселенныя родила еси,/ Иже Ангелом Свет,/ и земли плодородие и душам спасение дарует,/ Твоими молитвами Богородительнице.
Источи нам Спорительнице росу благоволения Твоего,/ и поля наша исполнятся тука,/ и холми радостию препояшутся, и удолия умножат пшеницу,/ и возвеселятся людие Твои,/ Богоневестная Дево,/ Тя в песнех непрестанно величающе.
Истинно явилася еси Спорительница в последнее время,/ яко жатва всемiрная к пожатию приспе,/ и терния злоплодная умножиша ересеначальницы/ и виноград беззакония уже созре:/ темже избави нас, Дево, тех части посечения,/ и верныя в Своя снопы собери.
Слава: Матеродевственную славу Твою поем Богоневестная Отроковице,/ якоже роса утренняя укану во чрево Твое Христос Господь/ и рай Тя нов содела медоточивый,/ имже питаеши стадо Твое, и надеждею сладчайшею насыщаеши,/ яко до скончания века не имут взалкати,/ вси православно поющии славу Твою
И ныне: Иссопом Твоих молитв окропи стадо Твое Всепетая,/ и потреби лядину греха,/ и страстныя исторгни из душ наших плевелы,/ и цветоносный отверзи, Дево, благоуханный рай,/ да водимии Тобою, Облаче Духоносный,/ пажить обрящем Живота, Тя величающе.
Светилен, глас 2
Солнценосный Облаче и умная колеснице Слова,/ Дево Богоневестная, Господина жатвы моли,/ мир послати Церквам,/ и душевредных ересей исторжение совершити вскоре,/ еже пожати Сыну Твоему сторичествующий клас.
Слава и ныне: тойже:
Стихиры на на хвалитех глас 1
подобен: О, дивное чудо:
О, Дивное Чудо! / Источник Жизни / на облаце является / и к небеси возвышает сердца / веселитеся вси земнороднии / Таковую стяжавше Спорительницу хлебов / возопием вернии / Амвросия имуще предходатая: / Благодатная, радуйся / с Тобою Господь / посли нам росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.
О, Дивное Чудо! / предста Царица / рясны златыми испещрена и убранством есенних цветов, / Сына умолящи помиловати землю Русскую / и возсияти день спасения / ветром благодати божественныя возвеяти, / еже спеятися ниве одушевленней, / да в радости пажить спасаемых возопиет: / Благодатная, радуйся / с Тобою Господь / посли нам росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.
О, Дивнаго преплодия Твоего, / Дево Спорительнице, / умножися жито наших полей / и благодать плодородити начинает светло в душах / о Тебе бо рукояти сладости пожинают вси труждающиися / нищии, убозии и сироты: / темже благодарным гласом вернии да возопиют: / Благодатная, радуйся / с Тобою Господь / посли нам росу благодати Твоея и яви милосердие Твое.
О, Дивное Чудо! / знамение дадеся нам / Дева Спорительница на облаце грядет / со Архангелы и Ангелы серпоносными / жатву всемiрну хотящи пожати, / предтрубят Апостоли евангельски, / вернии вси со страхом возопиим: / Благодатная, помилуй нас / изми части плевелопосечения / и огня адскаго избави пажить Твою.
Слава и ныне: глас 6
Днесь собравшеся вси богомудрии / страхом священным оградившеся / боголепно воспоим Царицу Небеси и земли / Ейже Ангели жатели со трепетом предстоят / и Апостоли отребители Божественныя лозы / вси уготоваша серпы слова, / еже посещи плевелы студнаго греха / и вся пораждения ехиднина / и верныя спорити со Владычицею в снопы Божественныя / и в кущи праведных вселити в Рай / Житницу восполняюще Слова / сей части блаженныя нас сподоби о, Богомати Всемилостивая / и огня негасимаго избави пажить Твою, / яко Твое прозябение есмы / православный род христианский / Тя присно ублажающий.